Ez itt az







Ééééés Artur!

vau.



Keress

Olvass el!

 Olvasd emailben!

 Feedburner

A kommentelésről

varoskepp(at)gmail(dot)com

Utolsó kommentek

  • retek.: @Gabor Lendvai: Kedves Gábor! Engem már igen régóta érdekel, hogy miért lettek éppen ezek a póznák... (2023.02.28. 15:20) Lámpavasnak támaszkodva...
  • kisemma: Azt nem is említettem, hogy hol olvastam először az elektromos infrafűtésről. Ezen az oldalon tudt... (2021.04.16. 10:52) Illeszkedő 70-es évek
  • kisemma: Milyen hosszú idő...Ha már a kortálló dolgokról beszélünk. Például a harmadik generációs elektromo... (2021.04.16. 10:51) Illeszkedő 70-es évek
  • kisemma: Nagyon érdekes, tetszett a bejegyzés. Nagyon aktuális számomra a lakberendezés, hiszen éppen lakás... (2021.04.16. 10:49) Pecha Kucha Night
  • kisemma: Sziasztok! Nagyon érdekel engem is az építészet és korszerűség. Éppen valamelyik nap egy nagyon ér... (2021.04.16. 10:48) Budapest, a megskalpolt város
  • Utolsó 20

2008.12.11. 08:04 BDzsH

Botrányszag a Szabadság híd lámpái körül - oknyomoztunk

Esti levegőzés. Sétálok át a hídon és látom, hogy a végein levő, újonnan kirakott lámpavasak talapzatának harmada a levegőbe lóg a zöldre mázolt szekrezetről. Esztétikus megoldás egy műemléken. Ennek nem így kell kinéznie, az fix. Aztán gondoltam egyet és informálódtam. A városképp-blog oknyomoz, ez lett az eredménye:

"A villamosnak márpedig december 20-án át kell menni a hídon!"

Valószínűleg ez a mondat is elhangzott a városháza egyik csendes zugában, amikor kiadták az utasítást, hogy a Szabadság híd felújítása során ideiglenes lámpákat, egyben ideiglenes felsővezetéktartó rendszert kap. Ideigleneset?! Hördülhet fel joggal a fővárosi választópolgár. Miért? A kérdés jogos. Történt ugyanis, hogy elfelejtették megterveztetni az új lámpákat, és ami még bosszantóbb legyártani is azokat. Ami azért érthetetlen, mert egy legalább 4-5 éve előkészítés alatt álló Európai Unió által finanszírozott projektről van szó. Ráadásul ki az, aki elfelejt lámpákat rakni egy hídra?

Idieglenesen - csúfságok

Az ideiglenesség ez esetben azt jelenti, hogy ugyan a városháza ígérete szerint december 20-án átgördül majd az első utasokat szállító villamos a hídon Buda irányából, de a hidat még egyszer újra teljesen le kell zárni a villamosok elől, amikor a pár hónapra kivitelezett rendszert elbontják, és helyette felépítik a véglegeset. Csak aztán nehogy az ideiglenes lépjen elő véglegessé...

Politika. Legyinthet a magas ingerküszöbbel bíró magyar szavazó. De ez nem csak politika. Ez egy adag emberi butaság, egy adag kommunikációhiány, egy adag presztízskérdés, és egy adag pénz kidobása. Miközben máshol a városban egy zebrát nem festenek fel, arra hivatkozva, hogy nincs benne a költségvetésben - nincs rá pénz.

Magyar történet, mondhatnánk. Mi nem szeretünk ilyet mondani. De most mégis ezt mondjuk. Mert az.

BDzsH

vissza a főoldalra

68 komment

Címkék: budapest szégyen xi.ker v.ker lámpavas szabadság hid


A bejegyzés trackback címe:

https://varoskepp.blog.hu/api/trackback/id/tr15816452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valaki 2008.12.11. 10:37:30

Persze a kötbér az nem lesz érvényesítve, "haverok" között nem szokás.

Kuruttya 2008.12.11. 10:39:41

Eléggé tartok attól, hogy ez már így marad. Ne legyen igazam.

vajk 2008.12.11. 10:42:50

Nincs ezzel semmi gond. Valaki elfelejtette.

En is elfelejtettem kitenni a parkolasi engedelyemet tegnap. Ma be is fizettem az 5000Ft-os csekket.

vajk

darabolaantenna 2008.12.11. 10:42:52

Tényleg kész lesz 20ára?
Akkor ezek szerint 20án reggel nem lesz lezárva a gyalogosforgalom mintahogy ezt tették mostanság szombatonként?

kiskicsicsiga 2008.12.11. 10:44:46

szánalmas ami a hídon folyik.
az is megérne egy postot, hogy a Pesti részen ahogy mész fel tiszta cupák ott a kanyarnál,de sehol egy lámpa a falak között, hogy tudd, hova lépsz.
Meg hogy az autóknak szánt részen kell menni, nem a sinen vagy a gyalogos részen, és itt a centis kődarabok csodát művelnek az ember cipőjének talpával...

Cook kapitány 2008.12.11. 10:54:41

Ennek sem lesz felelőse, mint semmi másnak. Ehh.... :-(

elrugaszkodott · http://elrugaszkodott 2008.12.11. 10:56:06

Eleve ostobákat választanak a közigazgatásba, vagy a környezethez alkalmazkodva elhülyülnek?
Azért elképesztő, hogy mást nem hallani az utóbbi években, mint éppen mit rontottak el, éppen rossz irányba mentünk, de majd most nekirugaszkodunk. Majd eltelik az a két év, és újra csak rossz lett az irány. Más országokban is ilyen impotens f.kalapok vannak?

Psyman 2008.12.11. 10:57:36

vajk, ez nem így működik! Te saját magadat szopattad meg, de mi lenne, ha a tervezők nem a lámpavasról, hanem a híd megfelelő merevítéséről "feljtkeznek el"?
Az ilyeneket egy életre el kéne tiltani a mérnökösödéstől. Ha elfelejtették, akkor azért, ha meg az okból, hogy valaki kicsit még többet tehessen zsebre, akkor azért.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2008.12.11. 11:04:41

Csak azt magyarázza el nekem valaki - teljesen hipotetikusan - hogy egy ilyen ügylettel hogyan lehetne több pénzt zsebre tenni?

Mert én nem látok ebben ilyen lehetőséget, de ha valaki igen, akkor szóljon!

Szerintem csak simán valahol elbénázták. Elkeveredett egy papír, ilyesmi lehet az ok. De cáfoljatok meg, ha nem így van szerintetek!

Salsa 2008.12.11. 11:08:40

ez nem politika, hanem egyszerűen balf*szság.

budaid 2008.12.11. 11:17:54

A félreértések elkerülése végett, megjegyzem hogy múlt évben készítettem egy árajánlatot a Szabadsághíd közvilágításának kivitelezésére. A lámpatesteket és kandelábereket a Kandeláber rt. gyártja és forgalmazza (Tungsram-Schréder Zrt. tulajdona)Meg lettek tervezve a berendezések már azért is mert az eredeti tervek alapján(nem aszerint állították helyre a II vh. után)gyártják le őket természetesen modern belsővel. Pl 4 db kandelábert amin 4+1 lámpatest van és egyben a BKV felsővezeték tartó oszlop is egyben darabonként 14 000 000 Ft-ért ajánlotta ki a Kandeláber Rt. Úgyhogy amint látjátok nem a tervezgetéssel van itt gond. Ja és nem nyertük meg a munkát(nem a magas árak miatt)

Kerti Öröm 2008.12.11. 11:18:03

Tetszettek volna értelmes polgármestert választani...

Kopi3.14 2008.12.11. 11:22:07

valaki 2008.12.11. 10:37:30

Ha mar meg sem terveztettek akkor nicns mit kotberezni- Valaki nem rendelte meg, vagyis sajat magukat kotberezhetnek. Penz egyik zsebbol a masikba tortenete lenne.

OFF: valaki modnja mar meg mit jelent a kovetkezo szo: fqh294

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.12.11. 11:22:33

budaid:
Bizony, kifejezetten díszkivilágítást terveztek a hídra. De valószínűleg a plusz 300 millióba és a több hónapos késésbe sem fért bele a tisztességes kivitelezés, ezért a buhera:
reakcio.blog.hu/2008/12/11/a_szabadsag_hid_barkacsfenyei_ilyen_orszag_pedig_nincs_cxxxviii

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2008.12.11. 11:25:07

budaid!

Az én forrásom ezt így tolmácsolta nekem, a városházán ez a hivatalos verzió.

Ha tényleg megtörtént a tervezés, és a kivitelező kiválasztása, akkor mi lehet a valódi oka ennek az egésznek? Ismét a hídon verik le a 4-es metró porát? De ezzel hogyan?

Ezért nagyon furcsa számomra az ügy, mert nem látok hihetőbb verziót, mint azt, hogy valahol, valaki elszúrta.

Kerti Öröm!

Melyik polgármesterre gondolsz? Ez fővárosi ügy, ott főpolgármesternek hívják a választott vezetőt.

Ehhez az egészhez gondolod, hogy köze van Demszkynek? Én nem hinném. Mint mind a városban történő esemény felelőse meg lehet kérdezni erről, de ő max. egy papírt ír alá, amit legfeljebb átlapoz, vagy valaki elmondja neki 3 mondatban, hogy miről van szó. Az életbe nem foglalkozott ő külön egy híd lámpáival. És nagyon jól is teszi. Ez nem az ő feladata.

Lali 2008.12.11. 11:25:56

Demszkij ugye megbukik? Egyszerűen döbbenet! Egy ilyen híddal ezt megcsinálni? A Margit-hídon se semmi ahogy a korlátot megerősítették, de ez... a liberálisok, mint szürke állomány :) ezt ne! Bunkók szegények és gátlástalanok! Csak az ő kis szűk kultúra fogalmukat nyomják le a nép torkán. Tapsolj nekik magyar paraszt!

Önjáró Talajgyalu 2008.12.11. 11:27:09

Ez azert van, mert Magyarorszagon mindent kozbeszerzunk. Tegnap este volt a NatGeo-n egy film, a malajok egy 10km-s vizelvezetokent is funkcionalo 3 szintes(!) autopalyaalagutat epitettek vegig Kuala Lumpur alatt. Az alagutfuras fomernoke a magyar Klados Gusztav volt, aki mellesleg a Csalaguton is dolgozott.

Bar a malajok nem szarakodtak azzal, hogy palyaztatgassanak, ugy csinaltak, hogy megneztek ki a legjobb, es odahivtak megepiteni a cuccot. Es nem leptek tul a hataridot, meg a koltsegvetest (amugy felmilliard dollar, ami soknak tunik, de meg jelen arfolyamon is "csak" szazmilliard forintrol beszelunk, a 4-es metro epitesenek 1/5-e(!)) es fullra mukodik a rendszer. Ideiglenes lampatestek nelkul. Tok fura, nem?

Ez meg itt Abszurdisztan, sirhatnekom es tomegmeszarolhatnekom van a hidakon muvelt borzalmaktol, a mar emlitett 4-es metrot nem is emlitve (na ez lett egy mondat)...

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2008.12.11. 11:31:21

Figyelem!

AKI NYILVÁNOS AKASZTÁSRÓL ÍR, VAGY ARRA ENGED KÖVETKEZTETNI AZT KIMODERÁLOM!

Ez egy városvédő blog, nem dühöngő. Lehet szidni bárkit, de akasztáshoz, lövetéshez, és egyébk erőszakos cselekményekhez nem asszisztálunk!

Köszönettel
BDzsH
varoskepp.blog.hu

Lali 2008.12.11. 11:32:18

BDzsH!
Demszkijnek nincs köze hozzá! Neki semmi szarhoz nincs köze a városban! Miért is lenne? Menjen és dudáljon megint a dugók ellen, mert ahhoz sincs köze! A proliknak van, akik nyomorultul megválasztják őt.

érdektelen 2008.12.11. 11:38:22

Ezeket a lámpákat bűn volt odatenni. Tönkrevágják az egész hidat, a legszebbet Budapesten.

Átvonul rajta a villamos 20-án, és hova megy? Bele a metrógödörbe?

budaid 2008.12.11. 12:03:01

BDzsH

A hivatalos verzió szerintem kamu. Előkerestem amit csináltam 2007 elején erre a munkára , ez tartalmazza az ideiglenes közvilágítás kiépítését és a végleges közvilágítás kiépítését nettó értéke kb 160 millió Ft. Ebből az öntöttvas kandik, lámpakarok lámpatestek anyagára kb 140 millió Ft. A terveket nem kerestemn elő az irattárból mert nem volt kedvem. Egyszerűen azért nincs még kész mert ezek teljesen egyedi gyártmányok tehát a formákat stb. külön meg kell hozzá csinálni, ez nem két perc, és elképzelhető hogy valaki nem szólt időbe és, vagy nem foglalkozott vele, aztán kiderült 3 hónapja hogy félévmulva lesz kész , de lehet ennek sok oka, de hogy valaki leszerződött rá az biztos. Csak tudod ha "nem készült terv" akkor nincs felelős se, ez itt a baj meg ,hogy a 160 millió a beruházónak 500 millió még sincs semmi rendesen megcsinálva, mi meg téphetjük itt a szánkat

Bela 2008.12.11. 12:14:12

"Demszkij ugye megbukik?"

Amíg Tarlos szintu az ellenjelolt, addig nem... (Sajnos)

agi 2008.12.11. 12:16:43

szerintem lenyúlták a összeget és megy a mindent elnyelő metróba. Aztán ha összedőlnek a hidak akkro hurrá. Legalább kihasználtabb lesz a metró és bebizonyosodik, hogy szükség van rá!

szimmetrikus rántotthús 2008.12.11. 12:19:04

Anno még apám volt az öntödeigazgató vácon (KAEV-Kandeláber), mikor a pesti rakpart kandelábereit és korlátjait csinálták. Természetesen ott is ideiglenes megoldás kellett, mert mire az öntöde megkapta a munkát, már rég le is járt az átadás határideje. Úgyhogy, ha jól emlékszem, ott is valamilyen ideiglenes megoldás volt, hiszen hihetetlen mennyiségű öntvény kellett.

Szóval nem egyedi eset, biztosan nem az ideiglenes megoldás marad.

jazzcool 2008.12.11. 12:42:19

korábban arról volt szó, meg talán még most is, hogy díszkivilágítást kap majd a híd, de erre nem volt, vagy talán még ma sincs pénz. ez asszem mintegy 400 millió ft. pluszt jelentene. azaz nem emiatt vannak most a gondok?

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.12.11. 12:46:05

Aki azt mondja, hogy a kozbeszerzest kell megszuntetni az hulye. Ennyi. A Kbt-t egy-ket helyen at kellene irni, mert torveny adta lehetoseg van a sumakolasra. tudnek peldakat irni, hogyan lehet egyik, vagy masik palyazonak kedvezni a kiirassal. Vagy hogyan tudja ket ceg egymast segiteni, ha akarja.

CptAbr 2008.12.11. 13:01:13

Uramatyám BDzsH, neked ki az informátorod a Városházán? Egy takarítónő?
Tényleg akkor is kell írni "botrányról", amikor nincs is? Nagyon kell a hír, mi?

Persze, hogy ideiglenes világítást kap a híd, hiszen a villamos járni fog jövő szombattól, viszont a híd véglegesen csak májusra készül el. Akkor kap majd szép új díszkivilágítást és közvilágítást is. Senki nem felejtett el megtervezni semmit.
Tényleg nem egészen értem mi a probléma, az lenne a jobb, hogy ha sötétben robogna a villamos egy munkaterületen? Aki ezt szeretné az keresse föl inkább a vidámpark szellemvasútját.

A villamos és gyalogos forgalom elől pedig néhányszor egy-két napra lesz lezárva a következő fél évben a híd, hogy véglegesíteni tudjanak dolgokat. Könyörgöm egy óriási beruházásról van szó ez talán megérthető.
A villamos pedig nem a gödörbe fog belehajtani a Fővámtéren hanem elmegy a Deákig a VÉGLEGES vágányokon, tehát újra már nem kell huzamosabb ideig pótló buszozgatni.

Egy pillanatig se vitatkoznék azon, hogy mennyi baromság/idiotizmus/abszurditás történik ebben a városban. De tessék azokról írni, ne arról, ami logikus és értelemes. (pl arról, hogy miért késik félévet a híd felújítása, vagy kb minden más).

És ezek az infók mind nyilvános anyagokból (szerződések, közlemények) vannak.
Get your facts right!
És azért ezt nem nevezném "oknyomozásnak".

CptAbr 2008.12.11. 13:11:59

A közbeszerzés megszüntetése pedig kitűnő ötlet ... tudjátok még mit kéne megszüntetni?
A szavazást. Szerintem csak viszi a pénzt....

La Pantera 2008.12.11. 13:20:48

Miért van a Szabadság híd korlátja most fehérre festve?

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2008.12.11. 13:23:53

Kedves CptAbr!

Igen, az özv. Kovács Józsefné, aki a II. szinten szokta a 210-254-es szobák takarítani.

Félretéve a viccet. Az oknyomozás természetesen vicc, ez egy blog, amit két lelkes fiatal ír, ha körbenézel rajta, láthatod nem gyújtjuk be sokszor a fikarakétákat, csak amikor nagyon indokolt. Ez esetben úgy éreztük, hogy az.

Eseteben kicsit a fától az erdőt esetét látom. Ez egy EU által finanszírozott projekt, a szakma már legalább 5-8 éve készült erre a felújításra. Egyszerűen hihetetlennek tartjuk a magyarázatot, mely szerint ekkora hibát el lehet itt követni. Persze mindenki hibázik, és ez normális is így. De az is normális, hogy ezekre a hibákra ráutazik a média, és nyilvánosságra hozza őket. Nincs ebben semmi gonoszság, pusztán az igény, és a figyelmeztetés: máskor gyerekek jobban figyelni.

A villamos és az egész híd körüli hercehurca kizárólag a 4-es metró Fővám téri állomásának botrányoktól nem mentes építkezésének köszönhető, mert politikailag vállalhatóbb volt a hídra lőcsölni ezeket a dolgokat, mint a 4-es metró hosszú saga-jában új fejezetet nyitni.

A lámpák előtt viszont értetlenül állunk. A villamos pedig csak egyszerű politikai presztízs miatt fog átmenni, ahelyett hogy pótlóznánk még 2 hónapot, és utána át lehetne adni az autóforgalomnak, és mindenkinek a hidat.

Reakciódat várom!

BDzsH

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2008.12.11. 13:28:12

La Pantera, a korlátokat előgyártott elemekből szerelik össze, ezután kap egy vagy több védőréteget, festékalapozót. Valószínűleg ezek egyike ez a mostani fehéres szín. Nyugodt lehetsz, lesz még a korlát zöld!

közjó 2008.12.11. 14:05:36

BDzsH ennyire nem lehetsz naív. Demszkigrádban nem történik semmi, amihez ne fűződne a vezetőnek anyagi érdeke.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.12.11. 14:08:34

BDzsH · varoskepp.blog.hu 2008.12.11. 13:23:53

Az a baj, hogy el nem tudjatok kepzelni, hogy milyen kurva nehez egy ilyen projektet levezenyelni. Nem ismerem a konokret munkat, de a korabban csinalt vizvezetek cseret nemileg igen. (Par eve azert volt lezarva a pesti hidfo kornyeke) Az egy fika kis 40 millios szerzodes volt. A korber meg olyan kemeny, hogy ketto nap csuszas utan mar veszteseges lett volna a munka. A hatarido meg volt vagy ket het (900 mm-es fonyomo megy keresztbe, es szetagazik negy db 700-asra, ami a hid aljara van fuggesztve es megy at Budara, alulrol lathato) Mindezt ugy kellett megcsinalni, hogy biztositva legyen a buszkozlekedes a hidon. Es munka kozben meg ment az engedely huza-vona.
Szoval lehet, hogy valaki, valait elbaszott, de egyaltalan nem biztos, hogy a kivitelezo. Az meg szinte biztos, hogy politikus akkor foglalkozott ezzel a projekttel, mikor atvette a kenopenzt. Utana ugyanis, barmennyire is korrupt modon jutott a ceg a munkahoz, megkovetelnek mindent, ami a szerzodesben van, meg meg ezt-azt, csak jobban, gyorsabban, mert meg a kotberen is szakitani akarnak.

Narrátor (törölt) 2008.12.11. 14:22:03

Alapvetően már a 47/49 villamos pótlása kötélért kiált. Ellehetetleníteni a város egyik sugárútjának mindennemű közlekedését? A Margit-híd felújítását a 4-6 villamos fenntartásával tervezik. Itt miért nem sikerült? Hogy ott egy gödör? Érdekes, abban a szemét ántivilágban a Rákóczi úton vígan jártak a villamosok (19, 44, 67, 68 mindezek közel percenként), miközben épült alattuk a kettes metró.

Roy 2008.12.11. 14:23:10

Ezen valaki csodálkozik. Így megy minden itt.

amfiteatrum 2008.12.11. 14:36:33

Ez a hídfelújítás lenne egy óriásberuházás? Vicces...A budapesti viszonyokat ismerve demszki mejd legközelebb egy zebra felfestését is nagyberuházásként fogja eladni.
Nagyberuházás lenne esetleg egy atomerőmű a csepeli szigetcsúcsra, vagy új repülőtér a budai hegyekre, de nem egy nyomorult hídfelújítás. Röhej.
És lehet hogy sokan azt modják, hogy demszki nem hibás, de szerintetek ki fogja majd a szalagot átvágni?

abdul 2008.12.11. 14:43:45

Köcsög demszky lenyúlta a komcsikkal közösen ezt is, a szadeszesek meg a 4-es metróval hordják ki a pénzt az igazi otthonukba.

CptAbr 2008.12.11. 15:00:56

Kedves BDzsH!

Először is bocsánat ha flém szagúra sikerült a kommentem, nem állt szándékomban.

Másrészt, valamit félreértettél. Az én problémám az, hogy nem történt hiba ebben a konkrét esetben! Egyszerűen nem igaz, hogy nem lettek megtervezve a lámpák, csak egyszerűen nem ért még el a munka addig a pontig, amikor kihelyezik őket. Ez gondolom (hiszen ez tűnik logikusnak) kb a záró feladat lesz. Én se tennék ki 160 milliós öntöttvas kandellábereket, amikor még sok tíz tonnás munkagépek rohangálnak felsalá.

A villamos megindítása meg nagyon helyes. Egyrészt nem 2 hónapról, hanem (sajnos) 6ról van szó Kötve hinném, hogy a villamos megindítása miatt jelentősen lelassulnának a munkálatok). És az pedig nagyon okos, hogy a kötött pályás közlekedést részesítik előnyben és nem az idióta útvonalon közlekedő pótlót. (És asszem ezzel egyetért mindenki aki arra közlekedik, lett légyen az autós, vagy "tömeges").

Narrátor:
Lehet, hogy azért nem lehetett megoldani a villamos közlekedést a Szabadság hídon, mert az a legkeskenyebb Duna hidunk? Egész értelmesnek tűnik ez az indok nem? És egész értelmetlennek ősszehasonlítani a 2X2 sávos Margit híddal, melynek pilonja sincs....

tompus 2008.12.11. 15:10:46

Engem az is érdekelne, hogy mi a fenét csináltak 1 éven keresztül a híddal? Körülbelül 1 év után állványozták fel, de ott a festésen kívül más munka nem nagyon látszik. Kamu munkára elb.tak több milliárdot. És senkit sem zavar a csúszás, a költségek túllépése, ez úgy tűnik természetes.

CptAbr 2008.12.11. 15:13:10

amfiteatrum:

Egy 5Mrdos beruházás nem számít nagynak? Megfinanszíroznád legközelebb esetleg te? Ez a főváros költségvetésének kb 1%-a. (tudom, hogy a felét az EU adja, de az eus támogatások nem normatívak, ugye)

ksion 2008.12.11. 15:24:11

GÁÁÁÁÁÁÁÁZ

hajvé 2008.12.11. 15:35:10

Akik ezzel foglalkoztak nem azért vannak ott mert annyira okosak!
Apa, anya, barát odarakta őket és hiába derül ki, hogy balfszok, amig az ismerőse ott van addig ő is csinálja az ostobaságait, jó pénzért.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2008.12.11. 15:41:59

CptAbr!

Nézz rá a múzeum körútra. A sínek után elsőként rakták ki az öntöttvas oszlopokat. Össze is vannak karcolva rendesen mindenütt.

És ez a két dolog összefügg.

A politikus azt mondja: Márpedig a hídon át kell mennie a villamosnak 20-ával. Nem érdekel hogyan, oldják meg, mi megígértük a választóknak.
A szakember azt mondja: Ez őrültség, semmi értelme 20-ától járatni a villamost, hogyha várnánk 2-3 hónapot sokkal jobb körülményeket lehetne biztosítani.

Minden a metró miatt van, a Fővám tér és környéke csúszása miatt. A hídra gyakorlatilag 1 hét munka után rá lehetne engedni az autóforgalmat, ez ma is látszik rajta. Le kellene teríteni a kopóréteget és heló. Oké, ennél bonyolultabb, de hidd el, hogy a hídon májusig (még 6 hónapig) már nincs elegendő munka. Ezért kellett bedobni az éjszakai munkavégzés tilalmát, ködösíteni a díszkivilágítás körül, és így tovább.

Amit elszúrnak a Fővámon, azt rákenik a Szabadság hídra.

Ja, és nem hiszem, hogy eredendően így tervezték volna ezt meg, amivel érvelsz nagyon a levegőbe lóg - mint a felépített kandeláber. Eredendően már kész kellene lennie a hídnak. 2007. téltől 2008. tavaszáig látványosan nem dolgoztak a hídon.

Nézz végig a hídon, menj ki, és rájössz, hogy gyakorlatilag 1 hónap alatt kész lehetne ott mindennel ami zavarja a közlekedést. Aszfalt már van, sín is van, járda is van, korlát is van, mostmár lámpa is van. Ezt bárki láthatja, saját szemével. Ha nem akarsz hinni neki, az szomorú...

thyles (törölt) 2008.12.11. 16:19:44

44 komment? mi történt itt?

kíváncsi vagyok, ez az ideiglenes mennyire lesz ideiglenes, remélhetőleg nem jó magyar szokás szerint, 5-10-150 évre...

CptAbr 2008.12.11. 16:28:39

Múzeum krt:
Egyrészt ne hasonlítsuk össze egy hídfelújítással, márészt köszönöm, ezzel pont azt támasztottad alá, amit én mondtam (a munka végén kell kirakni).

A villamosnak át kell mennie: igenis menjen át a villamos és igenis tartsák be azokat a dolgokat amiket megígértek. Nekem pont az a szomorú, hogy ez számít kivételesnek, amikor betartanak egy határidőt. É milyen tervező beszél milyen jobb körülményekről? Mi a probléma ezekkel a körülményekkel? A díszkivilágítás még nem készült el (ez tény) ezért ideiglenes világítás mellett mehetnek a villamosok a legforgalmasabb téli hónapokban. Igenis számít a 2-3 (6) hónap. Kérdezd meg azokat, akik erre közlekednek.
Azt pedig már én is említettem, hogy maga a csúszás botrány, ez tényleg nem így volt megtervezve. Az viszont nem igaz, hogy a lámpák nincsenek megtervezve.
Bár nem tagadom tényleg nem úgy tűnik, hogy nagyon sok munka lenne még a hídon (6 hónapnyi biztos nincs), de én ránézek a régi tartószerkezetre és az újra és nem tudom megmondani a különbséget. Nem vagyok szakember.
Szeretném mégegyszer hangsúlyozni, hogy engem is (minimum) elszomorít a sok szakszerütlen bénázás, ami sokszor ebben a városban folyik. Csak szerintem pont ebben a helyzetben nincs így.

A Metróba meg a Fővámba ne menjünk bele ... ami ekörül van az tényleg botrány... ennyi szabadidőm nincs :). De az tény hogy ha most megynitnák a szab hidat a kocsik Pesten sokfelé nem tudnának menni. Kicsit olyan lenne mint az első Simcityben amikor a kocsik akkor is behajtottak egy útra, amikor az nem vezetett sehova :)

FÉLOFF: bár az is tagadhatatlan, hogy óriási mértékű mutyi van a metró körül (mint minden körül) pont itt a Fővám-Gellért környékén nem azért van huzavona mert a megrendelő és a kivitelező olyan jóban lennének.
Klados Gusztávnak van egy jó sztorija erre. Valahol távolkeleten építettek metrót (vagy alagutat). Minden teljesen flottul ment, de volt egy kis hiba. (kicsit felületes leszek bocs) Volt egy speciális eljárás (jégbefúvásos asszem) amit a megrendelő nem tendereztetett meg. Amint a kivitelező ezt észrevette, rögtön bejelentette, hogy (igazából teljesen indokulatlanul) ezt szeretnék használni. És innetől kb annyival kértek többet, amennyivel akartak.
Ezt most csak azért mondtam, hogy nem csak a mutyi létezik. A kivitelezők is eredendően kapzsik, legalább annyira szemetek mint a kedves politikusok.

((OFF: tényleg nem kötekedésképp, de ahol az eredendő szót használtad szerintem az eredetileg-et akartad))

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2008.12.11. 16:36:28

Köszönöm a kimerítő kommenteket, az ilyenek, és az ilyen viták miatt jó itt írni, még ha nem is értünk mindig egyet.

Kérlek.

Elfogadom a véleményedet, de nem értek vele egyet, maradjunk ebben. A 4-es metro Fővám téri állomás és 2-es villamos szintén Fővám téri alagút építése pedig földrajzi okokból szorosan köthető a híd felújításához, ahogy azt el is mondták annak idején jó párszor. Ezt elválasztani nem lehet.

De valóban ne hozzuk ide az ő hosszadalmas ügyüket, mert annak nem lenne vége sose.

Köszi a sztorit, a helyesírásban meg igazad lehet, de ez csak egy komment volt. :)

CptAbr 2008.12.11. 16:52:37

Egyetérteni nem is kell, a teljes igazságot úgyis csak néhány ember ismeri és valszeg ez sajnos így is marad.
Azt meg én se mondtam (vagy csak félreérthetően fogalmaztam), hogy szét kell választani a Fővám teret a Hídtól, sőt az minden baj forrása, de ez ugye egy kisebb doktori diszertációnyi anyagot kitenne, ha belemennénk.


(és nem helyesírás, hanem szemantika, de most már én is nagyon undorítónak érzem magam az okoskodás miatt:))

aGinger 2008.12.11. 17:09:38

Komolyan megáll az eszem...és tudom, demagóg vagyok, de az én adómból 'ázze...! Bár nem tudom, miért lep meg még bármi is ebben a városban/országban.

Dr Milton 2008.12.11. 17:46:13

Nem szép dolog kimoderalni az ellenvéleményt alkotókat, öreg. ráadásul még akasztásra sem bíztattam.... ejnye-bejnye

Dr Milton 2008.12.11. 17:51:21

Most olvastam mailedet bdzsh így viszont megkövetlek, de ha elfogadsz egy tanácsot: részletesebben fejtsd ki mit értesz communicatio alatt, vagy használj jobban odaillő szavakat.

Amúgy még egyszer leírva másik részét a commentemnek szerintem szégyenteljes név az ami alatt most fut a híd, a tisztességes neve pediglen: Ferencz József híd

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2008.12.11. 17:51:56

Az nem ellenvélemény volt, hanem az én anyázásom, amit már megbocsáss, de ilyen alpári módon nem tűrök meg itt. Ha kulturáltan hajlandó vagy kifejteni ellenvéleményt, akkor az nem kerül kitörlésre. De vagdalkozást, pláne ami ellenem irányul, nem fogok itt kint hagyni.

A híd elnevezéséről tett megjegyzésedet pedig bármikor beírhatod, gondolhatod, hogy nem amiatt került moderálásra a kommented.

De akkor reagálok rá: Nem kívántuk ebben a cikkben vizsgálni azt, hogy mi a híd "tisztességes" neve. Az emberek jó része Szabadság hídként ismeri, és így is hívják jelenleg. És mindaddig amíg ez a neve, mi így fogunk róla írni.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2008.12.11. 17:54:42

A magánvéleményem pedig az a híd elnevezéséről, hogy nyugodtan meg lehetne erről kérdezni valamilyen formában a budapestieket, és ha a magyar társadalom többsége szeretné, hogy újra Ferenc József hídnak hívják ezt az átkelőt, akkor hívják úgy. Én nem bánom. De lehet, hogy mások igen.

De egyébként hamár, akkor Te is elmondanád, hogy mi a baj a Szabadság híd elnevezéssel? A szabadság miért szégyenteljes?

Dr Milton 2008.12.11. 18:24:49

Neked nem mond semmit a 'Szabadság' elnevezés?

Az esetek elsöprő többségében /kivéve a Szabadság teret/ (idegen)politikai nyomásra nevezték át a traditionalis magyar történelemhez köthető neveket ilyenekre mint szabadság, felszabadulás, barátság, stb.

Ne játszd a hülyét, /remélem nem sértődsz meg/ nem a szóval van a baj, de ha valamiért nem tudnád, nézz utána h melyik 'hídverő' barát neveztette át a hidat mindenféle népakarat nélkül. Ugyanez áll a Horthy Miklós hídra is. /és ott sem Petőfivel van a baj/

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.12.11. 18:38:12

Hogy is volt az a 250 + 300 milliós diszkivilágítós buli? Benne volt már a 2005-ös árkalkulációban is a dolog, aztán idén újabb többszázmisivel megfejelték. Remélem nem csak én emlékszem erre...

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2008.12.11. 19:07:35

A városi közterek elnevezéséről szóló vita elég messze található a híd lámpavasaitól. Kétségtelenül izgalmas kérdés, és vitázni is az róla, de ha kérhetem akkor ne itt és most tegyük meg.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.12.11. 19:08:09

Na csak megtaláltam az egy évvel ezelőtti maszatolásról szóló Néspazbó cikket.
www.nol.hu/archivum/archiv-474263

andriska 2008.12.12. 10:05:33

Szerintem nem a díszvilagitas a legfőbb gondja annak a hídnak, hanem az autós forgalom. A belvárosból ki az autókat! Legyen ez a szűk kis szép híd gyalogos-villamos híd, az egész kiskörút sétáló utcás! Ahonnan az autók kikerülnek bekerül az élet.

Bors Máté 2008.12.12. 10:05:40

Rondák a lámpák, rendben. 20-30-40 (?) évig ugyanilyen ronda lámpák voltak a hídon. Engem az érdekel, hogy most majd VÉGRE rendesen át lehet menni a hídon, nem azon a keskeny disznóterelőn, amin hónapokig toporogtunk. Végre el lehet villamosozni a Deákig. A fazonhoz passzoló pilácsokat meg majd felrakják később. Vannak ennél sokkal nagyobb botrányok is.

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.12.12. 10:41:18

Örülök, hogy a Budapestieknek ilyen problémáik vannak csak...

Kíváncsi 2008.12.12. 10:55:40

Bocsánat, tudja esetleg valaki, megtörténik-e a felújítás során a korlátok teljes hídhosszon EREDETIRE történő visszaállítása is? A háború utáni felújítás során a megsemmisült eredeti korlátrészeket díszítetlen egyszerűbbel pótolták. Most teljes hosszon az eredeti lesz?
Kíváncsi

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2008.12.12. 11:06:56

Kíváncsi, a kérdésedre a válasz IGEN, a teljes hosszon az eredeti részleltképzés nyomán újragyártott korlát kerül kihelyezésre. Sőt a párkányzat díszeit, és a pilonokról hiányzó díszeket is pótolták/pótolják.

gabo 2008.12.12. 12:58:30

Nem kell a feszültséget kelteni! Tudomásom szerint a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal közreműködésével készültek a tervek, ezek szerint minden tekintetben korhű módon fog elkészülni a teljes felújítás, beleértve a kandellábereket is!
Mégtöbb info:
www.origo.hu/tudomany/20080229-szabadsag-hid-diszvilagitas-tervek-es-latvanytervek.html

Gabo

Pityke 2008.12.12. 13:22:26

na amit demszky ezért kapni fog tarlóstól

falatkak 2008.12.12. 20:45:19

na ok,
de kedveseim,
akkor most hol van a
metrótok?
lámpákról
írogattok?
BOTRÁNY!
hol van a metró?
kaptak a budapestiek
600 méter villamossínt...
brrrrrrrr...

Garlando 2008.12.13. 15:18:25

Bocs ha láma a kérdés, de miért nem a fenti képen látható gyönyörű régi lámpákat rakják vissza??
süti beállítások módosítása