Belváros-Lipótváros, mint azt a jól kitalált politikai szlogen hirdeti a "Jövő városa". Ennek bizonyítása érdekében az elmúlt és a következő 1-2 évben tekitélyes mennyiségben burkoltak/nak újra utcákat. A törekvés dícséretes, de BDzsH most sem elégedett. Bár csak az lehetne...
Veres Pálné utca - Kísért a '70-es évek
(úttest - 40%; parkolósáv - 40%; járda - 20%)
Történik ugyanis mostanság, egy időben két utca újraburkolása. Mondanom sem kell, a kétféle semmiben sem hasonlító terv alapján. Ezt már megszoktuk... Elég a "haza bölcséről" nevezett térre gondolni, ahol mind-mind külön burkolata van a Fehérhajó utcának, a Deák Ferenc térnek, a Deák Ferenc utcának, a Bajcsy-Zsilinszky emlékmű előtti térségnek, az Erzsébet térnek, és a Madách térnek. Ez szám szerint hat féle burkolat megközelítőleg 100 méter sugarú körben. Nem semmi!
Sas utca - Mintaszerű: az utca közepén állva még a járdán vagyok
(járda-60%; úttest-20%; parkolósáv-20%)
Na de amit most kapunk az már nem csak külsőségekben tér el radikálisan, de elvekben is. Amíg a Lipótvárosi Sas utcában érdekes módon sikerült megnövelni a járdák felületét, és a parkoló autókat nagyrészt eltüntetni a felszínről, addig a déli Belvárosban a Veres Pálné utca és környéke felújítása során csak nagyon kevés helyen bátorkodtak megszüntetni parkolóhelyet. A járdák alig-alig néhány méteres szakaszokon lettek szélesebbek mint azelőtt. A Szerb utca északi "járdája" (mert, ha idézőjel nélkül írnám le, az hazugság volna) pedig jó eséllyel pályázhat a város legkeskenyebb gyalogjárója címre.
A város legkeskenyebb járdája - Készült: 2008
Ráadásul az itteni koncepció önmagának is ellentmond. Miközben láthatólag nem törtekszik a terv az autók által uralt tér csökkentsére, a sétálóutcákra jellemző, földön álló öntöttvas kandeláberekkel vesznek el további helyet a járdákból. Ahelyett, hogy meghagyták volna a belógatós lámpasort, most lehet kerülgetni a vadiúj öntödei termékeket.
Furcsa parkolóhely a Veres Pálné utcában
Tanulság: Dél-Belvárosban az emberek jobban szeretnek parkolni, mint sétálni. Legalábbis a kerületük szerint!
Nem vagyok az az ember aki az egész belvárost sétálóutcásítani akarná. Ez nem is szükséges. De az a meggyőződésem, hogy az autók közterületen betöltött domináns szerepét általában - és ez igaz a Veres Pálné utcára is - csökkenteni ildomos. Itt nem ez történt. És kaptunk hozzá egy viccbe illő járdát.
BDzsH
(u.i: Ha teljesen befejeződik a Veres Pálné utca, Szerb utca és Nyári Pál utca felújítása be fogunk róla újfent számolni.)
Utolsó kommentek