Persze nem biztos, mert Budapesten sosem lehet tudni (a Kiskörúton is egyszer nincs-egyszer van), de most épp megint lefelejtenék a kerékpárutat a Margit hídról, legalábbis annak déli feléről. A felújítási terveket egy hónappal 2007. decemberi nyilvánossá tételük után turbózták fel bringaúttal, ami ráadásul a híd mindkét oldalára került volna: kétirányú bringaút az északi, és egyirányú út Budáról Pest felé a déli járda mellett, a járdával bár egy szinten, de attól színes burkolattal és gömbsüveggel elválasztva. Ebből most kihúzták a déli utat, és még csak nem is ez a legviccesebb, hanem az indoklás.
A tervek a híd teljes felújításáról szóltak, ami a híd biztonságossá tételét, 19. századi képének visszaállítását, és felszíni fejlesztését jelenti. Hamar kiderült, hogy az eredeti kép visszaállítása a lámpák és a korlát lecseréléséből áll, a szobrok lepucolására már akkor sem láttak elegendő tőkét. A hidat, amennyire szerkezete engedi, kiegyenesítik és kiszélesítik, a margitszigeti lejárónál ma használatos aluljárót pedig megszüntetik: a villamossal, illetve a déli járdán gyalogosan érkező járókelőket lámpás átkelőhelyen keresztül vezetnék a szigetre, vagy vissza. Ez az aluljáró tökéletesen mutatja az autók felsőbbrendűségét ma Budapesten: az autósforgalom akadálytalan haladása érdekében dugjuk el a gyalogost a felszín alá, tehát a gyalogos hajtson fejet, kerülje ki az autóst, lépcsőzzön és bújjon a föld alá egy aluljáróba - a mozgássérültek meg le vannak szarva.
A biciklis közlekedés népszerűsítéséért gyakorlatilag többet nem lehet tenni, mint amit criticalmass mozgalom eddig letett az asztalra. A semmiből előtornáztak egy akár nyolcvanezer fős felvonulást, megsokszorozták a városi biciklisták számát, a kerékpárt, mint közlekedési eszközt, normális alternatívaként egyre nagyobb tömegekkel fogadtatják el. De ez mind semmit sem ér, ha a városvezetés nem foglalkozik a biciklistákkal, csak mint az autósforgalmat zavaró újabb tényezővel, és nem ad nekik teret. A criticalmass és a mindennapok nagy számú biciklisforgalma bebizonyította, szükséges a biciklistákkal mint közlekedési tényezővel foglalkozni, őket egy járdából leválasztott "bicikliútra" félrerakni nem elegendő, de cserébe veszélyes, vagy legalábbis nem fair a gyalogosokkal szemben. A Magyar Kerékpárosklub régóta húzza az úttesten kialakított biciklisáv nótáját, elhúzta a Margit híddal kapcsolatban is, sikerrel. A Margit híd tervei új szemléletet mutattak: gyalogos elsőbbség az autókkal szemben, és a gyalogosoktól elválasztott bicikliút.
Gyalogos/biciklista szemszögből nem csak a Pest-Buda közötti átjutást, de a Margitszigetre való eljutás miatt is fontos a híd. Ezek ma problémásak, mert - hacsak a biciklista nem választja a rá veszélyesen rossz minőségű úttestet - ugyanarra a szűk járdára vannak szorítva biciklisták és gyalogosok mindkét oldalon. Ezt oldotta volna meg a járdától elválasztott bicikliút, ami azonban a déli oldalon nem jöhet létre, a főépítész indoklása szerint azért, mert
"A kerékpározás ezen a turisztikailag frekventált helyen veszélyes, hiszen a várban és az egyéb látnivalókban gyönyörködő turisták közt kell biciklizni." /Kerékagy/
Aha. Tehát: az aktuális helyzeten változtatni kell, mert ma a látnivalókban gyönyörködő turisták között bicikliznek. Ezen azért nem változtatnak, mert akkor a látnivalókban gyönyörködő turisták között bicikliznének. De biztos, ami biztos alapon rámpákkal segítik a járdára való kerképáros felhajtást a látnivalókban gyönyörködő turistákkal teli déli oldalon is.
A híd felújítását tervező Főmterv munkatársa, Németh Tamás máshogy tudja, szerinte az ok anyagi: a déli bicikliút kialakításához ki kellett volna szélesíteni a hidat, amely azonban milliárdos plusz költséggel járna, hiszen ez a pillérek szélesítését, és a szobrok áthelyezését is jelentené, mivel azok a híd szélesítése miatt nem látszanának ki. Viszont tudjuk, hogy a szobrokhoz és a pillérekhez a változatlanul kiszélesítésre ítélt északi oldalon sem nyúlnak, tehát ezek a híd 19. századi képét visszaadó átépítés után takarásba kerülnek.
De még ennél is sokkal érdekesebb, hogy Beleznay Éva főépítész ezek szerint nincs beszélő viszonyban a projekt generálvezetőjével: erről a sokkal kézzelfoghatóbb indokról neki fogalma sem volt, pedig "Beleznay Éva lapunknak megerősítette, hogy a terveket a fővárosi tervtanács javaslatára változtatták meg." /Kerékagy/
Utolsó kommentek