Ez itt az







Ééééés Artur!

vau.



Keress

Olvass el!

 Olvasd emailben!

 Feedburner

A kommentelésről

varoskepp(at)gmail(dot)com

Utolsó kommentek

  • retek.: @Gabor Lendvai: Kedves Gábor! Engem már igen régóta érdekel, hogy miért lettek éppen ezek a póznák... (2023.02.28. 15:20) Lámpavasnak támaszkodva...
  • kisemma: Azt nem is említettem, hogy hol olvastam először az elektromos infrafűtésről. Ezen az oldalon tudt... (2021.04.16. 10:52) Illeszkedő 70-es évek
  • kisemma: Milyen hosszú idő...Ha már a kortálló dolgokról beszélünk. Például a harmadik generációs elektromo... (2021.04.16. 10:51) Illeszkedő 70-es évek
  • kisemma: Nagyon érdekes, tetszett a bejegyzés. Nagyon aktuális számomra a lakberendezés, hiszen éppen lakás... (2021.04.16. 10:49) Pecha Kucha Night
  • kisemma: Sziasztok! Nagyon érdekel engem is az építészet és korszerűség. Éppen valamelyik nap egy nagyon ér... (2021.04.16. 10:48) Budapest, a megskalpolt város
  • Utolsó 20

2009.05.22. 08:34 Zsámboki Miklós

Kertutcásítások Újlipótvárosban

Megkezdődött az újlipótvárosi Hollán Ernő utca átalakítása. Egy régóta várt, nagyon fontos lépés ez, hiszen a Hollán Ernő utca lényegében Újlipótváros kapuja: a Pozsonyi út szétfolyós elejével szemben egy azonnal a negyed hangulatát sugárzó utca, valamint itt érkezik a 4-6-os villamos utazóközönsége, itt jár a troli, ide fut a Kossuth térről induló Műgyűjtők Éjszakájázó Falk Miksa utca. Ehhez képest a Körút és a Budai Nagy Antal utca közötti zsákutcás szakaszt eddig gyakorlatilag parkolónak használták: úttesten-járdán álltak mindenféle formációban végig az autók, a boltok teherautói pedig egész nap ittfelejtődtek; a tekintélyes gyalogosforgalom ezzel egy tulajdonképpen autóforgalom nélküli utcában is a járdára szorult. Szerepelt már a kerületi IVS-ben is a szakasz sétálóutcává alakítása, amit most a napokban elkezdtek, és elvileg 3 hónap múlva be is fejeznek.


A sorakozó fák és kandeláberek Újlipótvárosba befelé nézve teraszon, csajokon, szobron keresztül

A koncepció sétálóutca helyett "kertutcáról" szól, melynek lényege a zöldterület dominanciája és a lakossági igény szerinti dinamikus alakíthatósága. Fák, örökzöld cserjék, virágok, padok, szökőkút alkotta sávot hoznak létre a díszburkolatú sétálórészek által közrefogva. A zöld sáv alapja egy derékszögű háló, amelynek metsződései különböző funkciókra alkalmas mezőket adnak: ez lehet díszburkolat, gyep, virág, vagy akár egy köztéri szobor, illetve bérbe adható az itt üzemelő vendéglátóegységeknek terasz létesítésére. A zöld sáv nyugati részén vékony törzsű díszkörték fognak sorakozni, velük szemben pedig letisztult, vékony pálcika alakú kandeláberek; ezen felül a "kerten" belül több helyütt burkolatvilágítást rejtenek el. 


A tervezett éjszakai világítás képe /nagyobb méret/

A Szent István körúttól a Budai Nagy Antal utca torkolatáig tartó szakaszt pollerekkel zárják. A lehajtható pollerek csak reggel fél hat és tíz óra között engedik át a teherautókat, amelyek haladásához elegendő helyet biztosítottak a zöldsáv mellett. A reggeli órákon túl a boltoknak a körútnál két, a Budai Nagy Antal utcánál három teherautó rövid idejű megállására alkalmas rakodóhelyet alakítanak ki. Az egyéb forgalom kiszorul az utcából (kivéve természetesen a rendőr-mentő-tűzoltóféléket). Nem, a korlátozás nem fogja megölni a helyi boltokat, maximum felvásárolják őket: egy rövid szakaszról van szó, a vendéglátóhelyek mellett főképp haldokló divatüzletecskékkel, órással és bio abc-vel, másrészt a kevesebb autó kifejezetten vonzza a forgalmat, ahogy azt a Kerékpáros klub is bizonygatja.


Madártávlat a Budai Nagy Antal utca torkolata felől, az egyik rakodóhellyel

Ami sajnálatos, hogy a fejlesztés a Budai Nagy Antal utca torkolatánál véget ér, így a projekt egy kis sziget a tengerben. A határ az Odeon mozi bejáratának vonalában van, tehát a mozi pont kívül esik a területen, bár annak forgalomgerjesztő előnyeit biztosan élvezni fogja. Ez nagyon fontos és jó kezdet, a folytatás pedig lehetne egyrészt a szakasz meghosszabbítása a Katona József utcai kereszteződésig, amivel például beleesne a szakaszba a mozi is, így elegendő terület lenne akár egy nyári fesztiválra; másrészt a Budai Nagy Antal utca hozzácsatolása, ami hagyján, hogy végképp megszüntetné a troli szabálytalanul parkoló autók miatti akadozását, de összekötné a kertutcát Újlipótváros leendő csökkentett forgalmú főutcájával, a Pozsonyi úttal.


Látványterv az utca Szent István körúti végéről.  A szökőkút és a hozzánőtt zöldsáv körbe végig meg lesz világítva, de figyeld a pad előtt bujkáló burkolatvilágítást

A Hollán Ernő utcaihoz hasonló változásokra lehet számítani három sarokkal keletre, a Ditrói Mór utcában is, mert mindkettő tervet a Lépték-terv tájépítész iroda készíti (akiknek a munkája még a kerületben a Szent István park rendezése is). A Ditrói Mór utca, amely egyébként a Belváros-Lipótváros leendő főutcájának rövidke folytatása, ugyancsak szerepelt az IVS-ben, alakítása egyelőre 2010-re van ütemezve.

 

Vissza a főoldalra

58 komment

Címkék: budapest örömhír terv xiii.ker


A bejegyzés trackback címe:

https://varoskepp.blog.hu/api/trackback/id/tr891134913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antal2009 2009.05.22. 09:59:06

Ott sétáltatja a kutyákat lesznek.

Kuruttya 2009.05.22. 10:52:26

@Antal2009: ennek a mondatnak nincs értelme.

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2009.05.22. 10:53:15

Tetszik nagyon, az utcára valóban ráfért a csinosítás, kész káoszban lehetett haladni, ha leszálltál a troliról. Ha kész lesz, olyan nagyon nem is fogok sietni a körút felé! A világítás pedig pazar. Várom már, na.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.05.22. 10:55:05

Az első képen miért vágja ketté egy lézersugár a laza terpeszben álló embert?

pösti 2009.05.22. 12:30:46

Hajrá!!!
Azonban a zöldfelületek védelmében mindenképp hasznos volna egy térdmagasságú lehetőleg kovácsoltvas korlát (vagy vmi ami harmonizál az utcabútorzattal) ,vagy egy szintkiemelés ami a direkt kutyahasználatot kiküszöböli!

smalladam 2009.05.22. 12:58:54

és akkor hol fogok én ott autózni??? ahelyett, hogy egy-egy sávval szélesítették volna....

Übermayer 2009.05.22. 14:05:41

szuper ötlet, csak egy kérésem van, miért sétálna ott az ember és mit nézegetne ott?? a Rothschild árurakodó hátát vagy a PrímaPékség üzemi bejáratát? a zöldszigetek is jól néznek ki, csak hogy fér el mellettük a teherautó? Erőltetettnek érzem a szemben lévő FalkMiksával való összekapcsolást (gyakorlatilag a zebra lámpái úgy vannak beállítva hogy csak két zöldön lehet átkelni...) A Pozsonyinak lehet hogy "szétfolyós" az eleje, viszont van mögötte valami - éttermek, kávézók, fák..amire inkább lehetne egy sétálóutca koncepciót, mint a Hollánra..

Sadia · http://sadia-mintti.blog.hu/ 2009.05.22. 15:33:07

Ez valójában mi? egy sétálutca vagy kert? vagy szabadtéri zöldséges (> körtefa)? Érdekes és örvendetes

A látvány tervek pocsékok...

halar 2009.05.22. 23:50:05

@Übermayer: majd átalakul, aminek át kell alakulnia. két rakodó hely van csak, és több vendéglátóipari egység is. én mondjuk nem értem a príma pék miért a belvárosban tartja még mindig a fő sütödéjét, de csak elmennek majd... remélem a tekerautók pedig tényleg csak rövid ideig lesznek ott fél6 és 22 között...

halar 2009.05.22. 23:52:43

na ennek örülök. remélem nem szokott 13keres megoldásban, "hírnökközönség" sztájlban építik és tényleg alakítható lesz. mondjuk ez alatt nem tom mit kell érteni.
eddig aggódtam a bringázás miatt, de ha a teherautók is elférnek, a bringás se zavarja majd a gyalogost. plusz ma kaptam az infót, hogy a főváros a falk és a hollán közé bringás átjárót készít, menetesíteni a zebrát.

"A koncepció sétálóutca helyett "kertutcáról" szól, melynek lényege a zöldterület dominanciája és a lakossági igény szerinti dinamikus alakíthatósága."

utóbbit kifejtettem. előbbitnem értem. végülis kertutca a gergely győző is. csak épp halott terület. és annyira nem is szép, ha nem idiótán tervezték volna, fák is lehetnének, szűk és sötét se lenne, meg kicsi élet is lenne benne. na de majd ez...

StopSzmog 2009.05.23. 03:17:55

uhh, hát ezzel a szakasszal tényleg millió+1 dolgot lehetett volna és lehetne is kezdeni, de ha tényleg a SzentIstván parkot szétcsesző társaság garázdálkodik ott, akkor... nos... nélkülük is jó lehet ez, pusztán azért, mert megszűnik az ingyenes parkolás és rakodás.

De kérem, kérem, ezeket az embereket ne engedjék oda!

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.05.23. 09:36:52

@StopSzmog: miért, mi a baj a szt istvánnal?

@aronman: nekem spec a liszt ferenc tér ugrott be. de szerintem semmi baj nincs ezzel a tervvel, csak tényleg az, hogy így magában furcsa.

GaZe 2009.05.23. 13:09:34

Csak a falk-korut-hollan bringafolyosot ne kurjak szet, mert akkor hiaba nem parkolnak ott autok, a jovobena bringasok szama tovabb fog novekedni es ugyanolyan gebasz lesz mitn elotte.

szoval erre tessek odafigyelni.
(egy videki varosban - bekescsaba - is megleptek egy olyat, hogy a 20 meter szeles setaloutca kozepere bepakoltak ilyen dzsungelt meg padot, aztan most mindneki azon tiprodik hogy az atmeno kerekparos forgalom miatt alig lehet ott setalni. pedig a varos egyik fo kozlekedesi utvonala, nem tul eletszeru hogy 200 meteren at leszallva tolja at a szakaszon a bringat barki is.. szoval egyik rosszat ne csereljuk masik rosszra)

Gallion 2009.05.23. 16:40:03

Csak nekem tünik ugy, hogy miközben Pest épül-szépül, Buda egyre jobban lemarad? A budai "belváros" kapcsán még terveket se nagyon hallani. Az elmúlt pár hónapban egyedül amiről hallottam az a Batthyányi tér átalakitása és közlekedő-barátabbá tétele. Ezzel kapcsolatban tudni valami konkrétumot?

Übermayer 2009.05.23. 17:05:33

@aronman: átalakul, átalakul - elmegy a Rothschild meg a Pék? miből? kinek a pénzén? mikor? - valahogy a tervezők nem tudják hogy működik a való világ.... miközben! a Jászai meg a Pozsonyi út tele van étteremmel, kávézóval amik csak szűkösen férnek el a teraszokkal a járdán - ez kiált megoldás után, nem ez az álprobléma.

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.05.23. 18:00:59

@Übermayer: nem értem mit nem értesz, ha egy kávézó meg egy látnivaló nem lenne ebben a "kertutcában", akkor is tök jó és fontos fejlesztés. miért kell mindenhova látnivaló és attrakció?

a pozsonyi utat is át fogják alakítani, a rádayhoz hasonló csökkentett forgalmú út lesz. de ennek semmi köze ahhoz, hogy a hollánban mi történik, már csak azért sem, mert a pozsonyi az fővárosi projekt.

azt sem értem, miért zavar ennyire a rothschild meg a pékség. de hogy kinek a pénzén fog átalakulni a hollán? hát a kávézók pénzén, amik nyílni fognak a divatüzletecskék vagy az üres helyiségek helyén. egyébként. ahogy eddig is volt kettő kávézó az utcában, meg egy étterem, egy pizzéria és egy kínai büfé.

Übermayer 2009.05.23. 18:57:17

engem pont nem zavar se a rotschild sem a pékség... na mindegy, egyszerűen csak koncepciótlannak tartom, mindenféle társadalmi participáció nélkül...
jó hétvégét,

StopSzmog 2009.05.23. 19:48:55

@Mdavid:
http://ilyenmasholnincs.blog.hu/2009/05/22/setaloutca_a_hollan_erno_utca_elejen

erre gondoltál?

StopSzmog 2009.05.23. 19:53:57

@solaitid:

fantáziátlan és sivár.

- nem tetszik, hogy semmit nem kezdtek azzal a két épülettel
- nem tetszik, hogy elvágták a rakparti sétánytól és a Dunától
- nem tetszik az a gagyi kapuőrház
- nem tetszenek a rejtett, eldugott bejáratok
- nem tetszenek a bútorok
- a medence sem
- és a szobrok sem :)

arról gondolom nem ők tehetnek, hogy kb. az egyetlen köztere a fővárosnak, ahova az idén nem ültettek virágokat és talán arról sem, hogy nincs a medencében víz, mindenesetre nagyon szarul néz ki.

sosolit 2009.05.23. 21:30:27

Tessen mondani, hova tegyük az autóinkat? Hol parkoljanak a negyedben lakók? A hídfelhajtó betonnal való lezárásával elvettek egy csomó helyet. Hollán felújítás után párhuzamos lett a parkolás, helyek százai tüntek el. Miért nem lehet tudomásul vennie az önkormányzatnak azt a tényt, hogy egy 5, 6 emeletes újlipótvárosi bauhaus épületben ha van átlagban 30 lakás, az kb 20 db autót jelent. 20db autó parkolása kb 100 méter. Na és milyen hosszú egy ház előtti front?
És akkor jön a közterületrabló felügyelet, és miután beszedte a kávézóktól és a zöldségesektől a napi sápot kezdi megbüntetni a saroktól 5 méternél közelebb parkolókat. Brávó! Csak így tovább a lakosság érdekében. Természetesen szeretnénk ha továbbra is gyakran adnák el parkolóhelyeinket filmforgatás céljából! Tessék mondani, az ezért kapott pénzt, ki és hol teszi el?

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.05.23. 22:06:25

@Übermayer: pedig a koncepció egyértelmű, és biztos vagyok benne, hogy közkedvelt lesz: visszaadni a városlakóknak a szakaszt.

@sosolit: 1; valóban inkább élnél parkoló autók között úgy, hogy már a járdán alig lehet közlekedni, mint egy zöldterület mellett?
2; épülni fognak mélygarázsok.

@StopSzmog: érdekes, szerintem a szt istván park tök izgalmas.

boszka 2009.05.24. 00:20:14

@sosolit:érdekesnek tartom, hogy ebből a házanként kb. 100 méternyi parkolóhely-igényből nem arra a következtetésre jutsz, hogy a dolog sehogy sem működőképes… egyszerűen nincs ennyi helyünk. nem lehet, hogy a házanként kb. 20 autóval kéne inkább kezdeni valamit a parkolóhelyek számának növelése helyett? teszem azt harmadennyi autót tartani, vagy taxizni, vagy jelentősen kisebb méretű kocsikat csinálni stb. stb.? miért a be nem vált irányt erőltetjük még mindig? nem értem, hogy miért egy használati tárgyhoz kell idomítani minden mást...

egyébként zöldfelületeket pusztán önmagukért, bárminemű különleges apropó nélkül is érdemes létesíteni. ha nem vonz semmiféle extra forgalmat, vagy nem okoz ingatlanár-növekedést, akkor is hasznos. szt. istván park meg szerintem egy kifejezetten kellemes hely…

StopSzmog 2009.05.24. 00:37:07

ok, hagyjuk most a sztistván parkot, végül is nem ez a téma

örülök, hogy a Hollán végét megcsinálják, még akkor is, ha csak ilyen kurtán furcsán.

a méretekről lehet tudni valamit? hogyan változik a járda szélessége? egyáltalán hány méteres lesz középen a zöld? a rajzok csalnak kissé :)

halar 2009.05.24. 13:15:26

@Übermayer: engem sem zavar, egyedül az árú rakodásuk (nem csak hoz, visz is, 24/7) a para.

halar 2009.05.24. 13:19:29

@StopSzmog: abból ítélve, hogy el fog férni egy teherautó, meg a régi járdához hozzácsapnak plusz sétafelületet a két odlalon, sztem bőven el fognak férni a bringások is. a lényeg, hogy ha kitesznek vmi táblát, akkor az gyalog/bicikliövezet legyen, mondjuk 10 km/ó-s sebességkorlátozással. és akkor elejét vehetik az egymásnak eséseknek is.

meg persze tárolók! azokat nem látok a rajzon. na majd az mk észak-pesttel elintézzük:)

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.05.24. 13:26:05

@aronman: én simán leszállíttatnám a bringásokat itt a bicajról. a 10 km/ó-s tábla szuper, de annyit ér, mint autósnak a zebra.

halar 2009.05.24. 19:06:21

@solaitid: sztem fölösleges, mert nagyon sokan használják közlekedési folyosónak, amit nem lehetne felszámolni. pont ezért csinálnak a zebra mellé egy bringás átjárót, hogy ne legyen gyalog-bringa para.
plusz a bringa-gyalog zóna nem baromság, sőt, tök normális dolog lehetne, ha forgalomcsillapított belvárosról beszélünk.
feltételezzünk intelligens városlakókat, ahelyett, hogy terelgessük, meg fölös dolgokra kötelezzük a jónépet.

kzol 2009.05.26. 21:14:01

@boszka: Jézus, Te normális vagy? Harmadannyi autót akkor lehetne tartani, ha mindenki 3 lakást venne egy házban! Az, hogy Neked nincs autód és frusztrál, hogy másnak van, nem jelenti azt, hogy mindenki autó nélkül szeretne élni.
És tudd meg, hogy én a Pozsonyi útról kocsival járok a Vanillinba fagyizni és sütiért. Mert van autóm, szeretek vezetni, meg hasonlók. És 500 méter miatt is beleülök.

kzol 2009.05.26. 21:33:36

@solaitid: Aki benn lakik, azt gondolom, beengedik. Amúgy imádok ott élni és sokszor gyalogszerrel járok a Pozsonyin, az Újpesti rakparton, a Szt. István parkban, mert azok a mostani állapotukban és főleg tavasztól őszig hangulatos helyek. Újlipót örökké!

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.05.26. 21:38:21

@kzol: a hollánba? nem.

sokkal jobban imádnék itt élni, ha kevesebb autó lenne, nem az ablakom alatt menne a margit híd teljes forgalma, végig tudnék menni egy utcán úgy, hogy nem kell a járdán parkoló autókat kerülgetnem.

Vaandor 2009.05.27. 11:28:37

Tényleg szép lesz, ha így lesz. Szurkolok neki.

A bringás folyosót az adott helyen meg nem lehet csak úgy megszüntetni, de nem is lehet ez a cél. Jobb lenne inkább azon gondolkodni, hogyan a legbiztonságosabb a biciklik és gyalogosok közös közlekedése. (Pl. ha egy sávban még a többinél is simább az útburkolat, a bringások azt használják majd.)

Pláne, hogy épp ilyen irányban változik a körúti átkelő is.

Sájgec 2009.05.28. 12:45:25

Bár nyilván eléggé örülök a zöldfelületnek, és borzasztóan boldog vagyok, hogy az összes bringás vidáman dudorászva teker majd át a házunk előtt (a hollán 9.), de a parkolászás sajna télleg nagyon nagy probléma. Tudom, olvastam már az imént valamelyik helyismerettel nem rendelkező önjelölt zöldpápa kommentjében, hogy majd épülnek mélygarázsok. Szuper lenne, de hová fogják építeni őket? Az Újlipótban ugyanis nem ismerek semmilyen erre alkalmas telket, vagy átalakítható épületet.
Az sem tűnt fel a tervezőknek, hogy az üzlethelyiségek a keleti oldalon 2 kivétellel pincehelyiségek, illetve a nyugati oldalon nagyon kicsik, és nem nyithatóak egybe, ergó az általuk elképzelt vendéglátó funkcióra teljességgel alkalmatlanok?! Szívesen megteszek nagyobb távot is gyalog a gépjárműig, de ha nincs lehetőség parkolni ssehol csak a Lehelen legközelebb, akkor viszonylag bosszús vagyok, bár tényleg feldob a minizöld, és a bringások jókedve és öröme.

Sájgec 2009.05.28. 12:51:25

Megijedtem, amikor elolvastam a saját szavaimat, mert úgy hangzik, mint egy középkorú, türelmetlen fasiszta szövege, de aztán önvizsgálatot tartottam, és rájöttem, hogy én egy középkorú, türelmetlen fasiszta vagyok, és szarok a biciklisekre, mert csak akkor találkozom velük, amikor egyirányú utcában váratlanul felbukkannak velem szemben, vagy egyéb kínos malőröket követnek el. Most akkor közlekedési eszköz vagy játékszer? A critical mass is kezd kiborítani (be is fogok szólni a sinyának), bár van még remény, mert a kocsmák még nem idegesítenek.

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.05.28. 14:27:33

@Sájgec: én is jobban örülnék, ha a parkolóhelyek megszüntetése mellett nem épülnének mélygarázsok, de sajnos ez jelengleg még elképzelhetetlen.

a helyismerettel nem rendelkező önjelölt zöldpápa (én) Tőled ezekszerint durván fél percnyire lakik, és a kerület városfejlesztési stratégiájára hivatkozva mondta, lesznek mélygarázsok.

azt nem értem, miért ne működnének szerinted a vendéglátóhelyiségek. főleg, hogy már most is működnek.

a bicikli természetesen közlekedési eszköz, az egyirányú utcák biciklisek számára való kétirányúsítását pedig már a 13ker is tervezi.

StopSzmog 2009.05.30. 18:10:13

@aronman:
találtam egy régi képet, amin szélesebbnek tűnik a járda a mostaninál

http://regiujsag.blog.hu/2009/05/25/1937_majus_25_kepes_pesti_hirlap

most nincs előttem, kérem valaki erősítsen vagy cáfoljon meg

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.05.30. 18:22:40

@StopSzmog: a mostaninál tuti, mivel felszedték :)

erről a képről semmi nem derül ki, én legalábbis nem tudom ez hol készülhetett. hosszú utca a hollán.

halar 2009.05.30. 21:10:15

@StopSzmog: parkoló kocsik nélkül persze, hogy annak tűnik:)
azokon a részeken, ahol bevezették a párhuzamos parkolást, ugyanilyen széles.
hát felháborító, hogy egymás mellett ketten is kényelmesen elférnek:)

amúgy régebben két irányú volt a hollán, és a troli is úgy járt. ez a 15ös villamos megszüntetése után is így volt egy darabig. a 2007-es felújításig még látszottak a nyugati oldalon a trolimegállók sárga faraksfogainak a maradványai a herman ottó suli mellett és csanády saroknál.
a katonán fordultak be jobbra, és onnan rá a mostani bna végállomásra. ennek nyomai láthatóak a katona pozsonyi sarkon a pozsonyi aszfaltjában, két mélyedésben, ami a stop feliratot rajzolja ki.
ha érdekel valakit, avnnak róla fotóim, anyagaim, pl egy 77-es térkép, ami még így jelöli, a 15-ös villamossal együtt.

halar 2009.05.30. 21:11:54

@aronman: ja, meg pl. az az árva oszlop a katona pozsonyi sarkon, ami most már leginkább csak a musus lányok bringáit tartja meg.

(nyugati oldal= duna felöli)

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.05.30. 21:33:28

villamosok.hu/troli/halozat70/76.html (mondjuk ez egy baromi pontatlan izé)

meg asszem a hampage.hu-n is van egy bazinagy térkép, de most nem találom

halar 2009.05.30. 23:10:45

@solaitid: ha kell anyag, dobj mélt, újlipót szindikál:)

StopSzmog 2009.05.30. 23:37:03

@solaitid:

Jogos :)

A kirakatok meg a borbolt miatt lehetett az a benyomásom, hogy valahol délen. Na, egyszer eljárok arra és megpróbálom beazonosítani. Remélem '36-ban ugyanazt hívták Hollánnak, mint most.

sosolit 2009.06.02. 08:53:10

@solaitid: milyen egy buta álságos visszakérdezés ez amit felteszel? Mi az hogy inkább élnék-e? Egyszerűen nincs hova tenni az autókat, az itt élőknek (tehát nekem is) ez napi gond, és ezt a problémát csak növeli az a tendencia, hogy folyamatosan csökkentik a helyeket.
Azt a vezércikk dumát, hogy "épülnek majd mélygarázsok" kérlek engedd meg, hogy harsány röhögéssel fogadjam a Pozsonyi-Wallenberg sarokról.
Hol? Mikor?...stb

sosolit 2009.06.02. 09:09:14

"@boszka: nem lehet, hogy a házanként kb. 20 autóval kéne inkább kezdeni valamit a parkolóhelyek számának növelése helyett?"

Igazad van!!! Hány embert beszéltél rá a ti házatokban arra hogy adja el az autóját? Akkor legalább az enyém elférne!

"teszem azt harmadennyi autót tartani,"

És természetesen te fogod kiszámolni, hogy ki legyen az a minden harmadik szerencsés aki autót tarthat?!

"vagy taxizni,"

Feltétlenül! És kérem a címedet a számlák leadásához!

"vagy jelentősen kisebb méretű kocsikat csinálni"

Megigérem igyekezni fogok, bár a GM nevében nem igérhetek semmit.

"szt. istván park meg szerintem egy kifejezetten kellemes hely…"

Szerintem is! A Margitsziget is, a Jánoshegy is, és akkor még a Bahamákról nem is beszéltünk. Bár nem tudom, hogy ez hogyan kapcsolódik a mondandómhoz amire válaszoltál. Hallottál valamit esetleg, hogy majd oda is be lehet állni?

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.06.02. 10:04:56

@sosolit: ha ekkora probléma az autó, minek vettél? és még ráadásul a gyalogos szívjon, mert Te lusta vagy?

halar 2009.06.03. 17:19:20

@sosolit: okés, hol bontsunk házat, hogy az autóitok elférjenek?
esetleg a pozsony- wallenberg sarkon tudsz egy jó kis telket?

tamrob 2009.06.06. 11:59:44

@solaitid: Te nagyon furcsa életszemlélettel vagy megáldva - hogy finoman fejezzem ki magam. Autótartás számodra a lustaság fogalmát hozza elő! Budapest szinte minden belső pontja ezzel a parkolás problémával küzd, de attól még az emberek egymillió ok miatt tartanak autót. A statisztikákat ha megnézed akkor azt fogod látni, hogy ebben az országban szinte (!) mindenkinek, vagy minden családnak van autója.
Ha figyelmesen megpróbálnád más szövegét elolvasni, akkor kiderülne, hogy nem arról szól a történet, hogy neki probléma az autó -mert te ezt írod- hanem az a gond, hogy egy autóval nagyon túlzsúfolt negyedben folyamatosan csökkentik a parkolóhelyek számát.
Ez a gyalogos szívjon szöveg meg a legbutább demagógia. Mindenki gyalogos, akinek nem az előszobájában - Újlipótvárosban nehezen - áll az autója. A mélygarázs szövegen meg már gondolom te is nevetsz.
Túl kéne lépnetek azon a képen - ami már csak nagyon keveseké - hogy aki autót tart az ellenség. Ez nem a megoldáshoz vezető út. Azon kellene inkb gondolkozni, hogy ha már ennyi van, akkor hogyan lehetne ezeket tárolni.(lásd aronman autóitok kifejezése). Jelen pillanatban az önkormányzat szinte szándékosan tovább nehezíti a helyzetet azzal, hogy a dunaparti több száz ingyenes férőhelyet FIZETŐSSÉ tette. Ezért aztán már nincs miért az autóval odaállnia annak akinek a negyedben van dolga, tehát ő is növeli a zsúfoltságot az utcákban.

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.06.06. 12:08:54

@tamrob: igen, a probléma amit felvázolsz, miszerint majd minden ember autóval közlekedik a belvárosban, valós. az önkormányzat viszont nem "szinte szándékosan", hanem teljesen tudatosan lépeget ez ellen, sajnos egyelőre elég aprókat. nagyon jó, hogy parkolóhelyek szűnnek meg, nagyon jó, hogy ami van, méregdrága: így lehet kiszűrni azokat, akik csak kényelemből használnak autót a belvárosban, tömegközlekedés és egyéb alternatívák helyett.

épp a napokban végigsétáltam a pannónia utcán, hát az egy nagyon vicces utca például, hogy díszburkolatos parkolón állnak merőlegesen az autók, két gyalogos pedig már alig tud sétálni egymás mellett. menjünk el a kálvin térre: úgy néz ki egy élhető köztér.

Zombika 2009.06.17. 16:32:09

A szt István krt. 4 alatt lakom (illetve most éppen nem, mert felújítom).
Eddig is vicces volt parkolóhelyet találni a lakás 100 méteres körzetében, ez mostantól lehetetlenné vált.
Nem arról van szó, hogy a wc-re is autóval megyek, de ettől függetlenül van. Parkoljak le vele a kerület túlsó végében és járjak haza trolival, villamossal?
Mi a teendő, ha veszek valamit, ami több, mint 10 kiló? (ugye a felújítás végével be is kellene rendezni a lakást)
Örülök a szép zöld résznek, de a helyi lakókat teljesen ellehetetleníti a parkolás teljes hiánya. Nem ellenkeznék, ha ezt a felújítást megelőzően csináltak volna egy mélygarázst a Jászaira, kedvezményes bérletes lehetőséggel.
Így azt mondom, szarjanak sünt.

spag · http://railzone.nl 2009.07.05. 13:03:52

@tamrob: azt mondod, nincs parkolóhely, majd zavar, hogy fizetős lesz. Mivel a kínálatot növelni nincs hely (sőt), hogyan lehetne csökkenteni a keresletet, ha nem a további áremeléssel? (Az más kérdés, hogy a nem létező közlekedési szövetségbe kéne folyjon a zsé.)

spag · http://railzone.nl 2009.07.05. 13:07:43

@Zombika:

"Parkoljak le vele a kerület túlsó végében és járjak haza trolival, villamossal?"

például.

"Mi a teendő, ha veszek valamit, ami több, mint 10 kiló?"

szállítás céljából lehet várakozni 6-10-ig, ahogy a cikkben szerepelt.

"Nem ellenkeznék, ha ezt a felújítást megelőzően csináltak volna egy mélygarázst a Jászaira, kedvezményes bérletes lehetőséggel."

Én sem ellenkeznék, ha valaki ingyen építene valami szuper dolgot a házam elé, amit ingyen használhatnék. Ugyanakkor egy mélygarázs nem négy parkolóhelyt kéne kiváltson, hanem mondjuk annyit, ahány hely van benne.

George 2 2009.08.19. 10:29:59

Kíváncsi vagyok, meddig bírják a díszburkolat homokba ágyazott kőlapjai a (pl. hússal megrakott) 3-8 tonnás teherautók mozgását + a rakodásokat.

"...a díszburkolatú sétálórészek..."
"...a teherautókat, amelyek haladásához elegendő helyet biztosítottak a zöldsáv mellett."

szöszkehölgy 2009.09.15. 12:45:12

@Übermayer: Pontosan.
De ők tudják. Avagy, sajnos nem...
süti beállítások módosítása