Megkezdődött az újlipótvárosi Hollán Ernő utca átalakítása. Egy régóta várt, nagyon fontos lépés ez, hiszen a Hollán Ernő utca lényegében Újlipótváros kapuja: a Pozsonyi út szétfolyós elejével szemben egy azonnal a negyed hangulatát sugárzó utca, valamint itt érkezik a 4-6-os villamos utazóközönsége, itt jár a troli, ide fut a Kossuth térről induló Műgyűjtők Éjszakájázó Falk Miksa utca. Ehhez képest a Körút és a Budai Nagy Antal utca közötti zsákutcás szakaszt eddig gyakorlatilag parkolónak használták: úttesten-járdán álltak mindenféle formációban végig az autók, a boltok teherautói pedig egész nap ittfelejtődtek; a tekintélyes gyalogosforgalom ezzel egy tulajdonképpen autóforgalom nélküli utcában is a járdára szorult. Szerepelt már a kerületi IVS-ben is a szakasz sétálóutcává alakítása, amit most a napokban elkezdtek, és elvileg 3 hónap múlva be is fejeznek.
A sorakozó fák és kandeláberek Újlipótvárosba befelé nézve teraszon, csajokon, szobron keresztül
A koncepció sétálóutca helyett "kertutcáról" szól, melynek lényege a zöldterület dominanciája és a lakossági igény szerinti dinamikus alakíthatósága. Fák, örökzöld cserjék, virágok, padok, szökőkút alkotta sávot hoznak létre a díszburkolatú sétálórészek által közrefogva. A zöld sáv alapja egy derékszögű háló, amelynek metsződései különböző funkciókra alkalmas mezőket adnak: ez lehet díszburkolat, gyep, virág, vagy akár egy köztéri szobor, illetve bérbe adható az itt üzemelő vendéglátóegységeknek terasz létesítésére. A zöld sáv nyugati részén vékony törzsű díszkörték fognak sorakozni, velük szemben pedig letisztult, vékony pálcika alakú kandeláberek; ezen felül a "kerten" belül több helyütt burkolatvilágítást rejtenek el.
A tervezett éjszakai világítás képe /nagyobb méret/
A Szent István körúttól a Budai Nagy Antal utca torkolatáig tartó szakaszt pollerekkel zárják. A lehajtható pollerek csak reggel fél hat és tíz óra között engedik át a teherautókat, amelyek haladásához elegendő helyet biztosítottak a zöldsáv mellett. A reggeli órákon túl a boltoknak a körútnál két, a Budai Nagy Antal utcánál három teherautó rövid idejű megállására alkalmas rakodóhelyet alakítanak ki. Az egyéb forgalom kiszorul az utcából (kivéve természetesen a rendőr-mentő-tűzoltóféléket). Nem, a korlátozás nem fogja megölni a helyi boltokat, maximum felvásárolják őket: egy rövid szakaszról van szó, a vendéglátóhelyek mellett főképp haldokló divatüzletecskékkel, órással és bio abc-vel, másrészt a kevesebb autó kifejezetten vonzza a forgalmat, ahogy azt a Kerékpáros klub is bizonygatja.
Madártávlat a Budai Nagy Antal utca torkolata felől, az egyik rakodóhellyel
Ami sajnálatos, hogy a fejlesztés a Budai Nagy Antal utca torkolatánál véget ér, így a projekt egy kis sziget a tengerben. A határ az Odeon mozi bejáratának vonalában van, tehát a mozi pont kívül esik a területen, bár annak forgalomgerjesztő előnyeit biztosan élvezni fogja. Ez nagyon fontos és jó kezdet, a folytatás pedig lehetne egyrészt a szakasz meghosszabbítása a Katona József utcai kereszteződésig, amivel például beleesne a szakaszba a mozi is, így elegendő terület lenne akár egy nyári fesztiválra; másrészt a Budai Nagy Antal utca hozzácsatolása, ami hagyján, hogy végképp megszüntetné a troli szabálytalanul parkoló autók miatti akadozását, de összekötné a kertutcát Újlipótváros leendő csökkentett forgalmú főutcájával, a Pozsonyi úttal.
Látványterv az utca Szent István körúti végéről. A szökőkút és a hozzánőtt zöldsáv körbe végig meg lesz világítva, de figyeld a pad előtt bujkáló burkolatvilágítást
A Hollán Ernő utcaihoz hasonló változásokra lehet számítani három sarokkal keletre, a Ditrói Mór utcában is, mert mindkettő tervet a Lépték-terv tájépítész iroda készíti (akiknek a munkája még a kerületben a Szent István park rendezése is). A Ditrói Mór utca, amely egyébként a Belváros-Lipótváros leendő főutcájának rövidke folytatása, ugyancsak szerepelt az IVS-ben, alakítása egyelőre 2010-re van ütemezve.
Utolsó kommentek