Ez itt az







Ééééés Artur!

vau.



Keress

Olvass el!

 Olvasd emailben!

 Feedburner

A kommentelésről

varoskepp(at)gmail(dot)com

Utolsó kommentek

  • retek.: @Gabor Lendvai: Kedves Gábor! Engem már igen régóta érdekel, hogy miért lettek éppen ezek a póznák... (2023.02.28. 15:20) Lámpavasnak támaszkodva...
  • kisemma: Azt nem is említettem, hogy hol olvastam először az elektromos infrafűtésről. Ezen az oldalon tudt... (2021.04.16. 10:52) Illeszkedő 70-es évek
  • kisemma: Milyen hosszú idő...Ha már a kortálló dolgokról beszélünk. Például a harmadik generációs elektromo... (2021.04.16. 10:51) Illeszkedő 70-es évek
  • kisemma: Nagyon érdekes, tetszett a bejegyzés. Nagyon aktuális számomra a lakberendezés, hiszen éppen lakás... (2021.04.16. 10:49) Pecha Kucha Night
  • kisemma: Sziasztok! Nagyon érdekel engem is az építészet és korszerűség. Éppen valamelyik nap egy nagyon ér... (2021.04.16. 10:48) Budapest, a megskalpolt város
  • Utolsó 20

2008.09.15. 10:45 BDzsH

Kicsit különvélemény - Nagykörúti huncutságok

A minap végigjártuk Solaitiddal a Nagykörút egy részét. Elért minket a hír, hogy letisztítják a falakat. Odasóznak egyet a festékszórós fiataloknak, eltüntetik szignóikat a társasházak faláról, a máskor csak öltönyben mutatkozó úriemberek magasnyomású vízpermetező készüléket ragadnak (ki beszél már vödörről és szivacsról) és megpucolják, ami megpucolandó. Az egész egy hatalmas dzsembori keretében zajlik majd le, koncert, sztárok, kenyér és cirkusz. Előrelépésnek előrelépés, de kérdés mit szolgál. Mire fel ez a nagy PR, miért kell mindehhez 40 citylight plakát a nagykörúti villamosmegállókban.

A blog (szeretembudapestet.blog.hu) azt írja, „Bojár Iván András szabadtéri sajtótájékoztató keretében indítja útjára a 2317 m2 falfirka elleni őszi hadjáratot. Velünk suvickol Détár Enikő…”. Őszi hadjárat? Détár Enikő? Suvickol? Ejh, de jópofák vagyunk. Ha nem érdekelnek a tegek, akkor is elmegyek, hiszen autogramot lehet kérni Enikőtől. Fantasztikus.

 

Szóval az egésznek kicsit olyan szaga van, mint valami választási rendezvénynek. Ingyen sör, virsli, este meg Irigyhónaljmirigy koncert a kultúrházban. Nem kellene ennek kicsit másról szólnia? Ezek a mai budapesti civilek? Civilek ezek egyáltalán? Nem, határozottan nem. És hol vannak a civilek? Ja, hogy sehol? Miért? Miért nincs Budapesten egy normális civil szervezet sem, aki a városképért tevékenykedik. Úgy értem nem csak szavakban, de tettekben is. Aggasztó és bosszantó…

A több: kevesebb...

A nagykörúti „suvickolást” én személy szerint az üzletek portáljaival, hirdetéseivel kezdeném. Ízléstelen kuszaság az egész, ami olyan ronda, hogy a turistáknak ki kéne peckelni a fejét: ne lássanak az első emeletnél lejjebb semmit a városból. Egy-egy ház aljában legalább 15-20 féle reklám, undorító szekrények, amiknek üvegét kiaggatásuk óta le sem mosták. Dór oszlopok, amik épphogy kilógnak a rájuk applikált reklámtáblák mögül, betört üvegek mögött kommunális hulladékhegyek, nyilvános wc szelektív hulladékgyűjtőként. És minderre rakódik rá a sok falfirka. Amiből tényleg nagyon sok van, és ami tényleg a város egyik nagy gondja. De van egy olyan érzésem, hogy ez a nagy takarítgatás 2 hétig lesz érezhető hatású, aztán a teg jön újra, meg újra, meg újra. Festegethetjük napestig házainkat (már ha befér az ecsetünk a két reklámdoboz közt a vakolatig), de lefújni mindig könnyebb és olcsóbb lesz. Persze a társasház 5.000 magyar forint ellenében csatlakozhat a teg-elhárító-csoport által felügyelt területhez. Jó, nem? Ha fizetsz, akkor megvédik a magántulajdonodat. Különben nem rendészeti feladat lenne a közterületeken zajló eseményeket felügyelni? Összefirkálják a faladat? Fesd le. Megint összefirkálták? Fesd le megint! Még mindig firkálják? Fesd le minden nap! Sőt pakold ki elé az ágyadat. Mert a rendőr/polgárőr nem arra volna való, hogy megakadályozza. Ezzel az erővel: Betörik az üzleted kirakatát? Cseréld le! Betörik újra? Cseréltesd le megint! Még mindig betörik? Cseréld le addig, amíg meg nem unja. Rendőrséget ne hívj! Vagy csak akkor, ha előtte befizetted a tagdíjadat. Kissé abszurd ez a dolog.

Azt látni kell, hogy az önkormányzatok képtelenek a graffiti problémával mit kezdeni. Töketlenkednek a legál-falakkal, miközben mindenki nagyon jól tudja, hogy azok, akik arra festeni fognak, nem a Nagykörútról fognak oda átszokni. A városvezetés valami végtelenül rossz, idejétmúlt stratégiát követ, miközben Détár Enikővel suvickoltatják a falakat fehérre. Már ha nem jön le a tegekkel együtt a vakolat is.

Reflektál, de akkor is randa.

Félreértés ne essék, az egy nagyon jó dolog, hogy a városi mocsok túlzott burjánzása végre elérte az illetékes elvtársak ingerküszöbét, és próbálnak valamit tenni – még ha elég bénán, valami civil kezdeményezésnek is álcázzák ilyen irányú ténykedésüket – ellene. De kicsit kampányszerű ez az egész. Ma Budapesten a falfirkálók többmilliárdos kárt okoztak, a felderített esetek száma pedig valahol a számegyenes eleje felé mozog. És – habár egyet kell értenem szerzőtársam azon megállapításával, hogy a Nagykörút esetében a probléma sokkal összetettebb annál, mint hogy le kell mosni a falakat, ugyanakkor – nem értek egyet azzal, ha a probléma gyökerét kizárólag a környezet leromlott állapotában keressük. Pont az utóbbi pár évben dőlt le minden tabu a festékszórók előtt. Mikor Budapesten gyorsabb ütemben kezdtek megújulni a homlokzatok, akkor lehetett elfelejteni azt az elnéző véleményt, hogy „de hát a város így is le van rohadva, ez mit számít már”. Ma már ott tartunk, hogy felújítás alatt álló homlokzatokat firkálnak össze, felmászva az állványzatra, templomokat fújnak le, emlékműveket illusztrálnak, vagy épp frissen vásárolt villamosokat.

Egyeseknek írólap, másoknak közlekedési eszköz

Kérdés a kezelése a dolognak. Miért engedi ki a BKV nappali forgalomba a buszait és villamosait ilyen gyalázatos állapotban. A sofőrök, és mi magunk miért nem akadályozzuk meg a rongálást? Miért nyithat ki az a bank, vagy bármilyen üzlet, aminek össze van firkálva a fala? Miért nem büntetjük meg azokat az üzlettulajdonosokat, akik hagyják teljesen összefirkálni üresen álló tulajdonukat? És, hogy ne csak egy oldalról fogjuk meg a problémát. Miért nem csípjük el ezeket az embereket? Miért nem tudjuk fenntartani a közterületek rendjét? Miért jutnak el egyesek odáig, hogy legfőbb szórakozásuk a vandalizmus?

Te is inkább otthonról intéznéd? OTP Fiók állapota a József körúton.

Mert ebben az esetben vandalizmusról van szó. Véleményem szerint a művészethez a Budapest területén található graffitik 95 százalékának semmi köze nincsen. Nem többek puszta tini-divat termékeknél. Veszek egy festékszórót, összefújom a sarki fűszeres portáját, mert… csak mert jó buli!

Állítólag itt nemsokára egy Szarajevóban játszódó film egyik jelenetét fogják felvenni

És leginkább azok az emberek utálhatják a 95%-ot, akik a maradék ötben próbálnak meg időt, fantáziát és pénzt nem kímélve ténylegesen alkotni, és szebbé tenni a környezetet. De sajnos ők vannak kevesebben a spray másik oldalán. A kisebbségek meg mindig megszívják a többség viselkedését.

BDzsH

 

vissza a főoldalra

44 komment · 1 trackback

Címkék: budapest graffiti nagykörút különvélemény bdzsh


A bejegyzés trackback címe:

https://varoskepp.blog.hu/api/trackback/id/tr34663794

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.09.15. 15:39:08

Városképi Felügyelet: Nagykörúti huncutságokAz önkormányzatok képtelenek a graffiti problémával mit kezdeni. Töketlenkednek a legál-falakkal, miközben mindenki nagyon [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vatala 2008.09.15. 12:24:11

és ilyen tényleg van

Szilu Bácsi 2008.09.15. 12:30:07

Abszolút jogos észrevételek.
A takarító kampány plakátjai láttán nekem is ezek jutottak eszembe.
Takarítsam le mindennap??? Hátha megunják??? Ezzel gyakorlatilag mindennap egy tiszta rajzvásznat készítek nekik.
Abszurd egy ötlet...

ildsisy 2008.09.15. 12:33:51

Nincs pénz rendbe tenni a várost, ezt tudjuk. Ingyen meg manapság nem mindenki fog odaállni a szabadidejében sikálni...
Vannak azért olyan szervek, de sokszor feladják, mert mire rendbe tesznek mindent, kezdődik előlről...

trey82 2008.09.15. 12:40:44

keményen kellene

trey82 2008.09.15. 12:46:11

keményen kellene büntetni a falfirkászokat.

a rendősrég helyében rászánnék random módon 1-2 hetet, vagy elszórtan bizonyos napokat, amikor időt energiát nem spórolva ezek után "nyomoznék".


gyors felvétel a bűncselekményről, majd bíróságra vinni az elkövetőt ahol keményen felelnie kell a tettéért (komoly pénzbünti + el kell takarítania amit csinált)


ez miért nem történik meg?


nehogymár az áldozattal, a civil lakossággal hozassuk rendbe... egyébként is csak újabb szűz területeket teremtvén a falfirkászoknak, tehát még szívességet is tevén nekik...

Domonkos · http://www.ujakropolisz.hu/esemeny/gellert-hegy-takaritasi-akcio-0 2008.09.15. 12:52:56

Igen, egyre nagyobb szükség lenne a civil összefogásra a társadalmi élet sok területén. Azzal meg pláne egyetértek, hogy a szavakon túl tettekben is nyilvánuljon meg. Mint már jó pár éve, a mi egyesületünk október 27-én megint szemétszedést szervez a Gellért-hegyre...
Fogjuk magunkat, meg egy nagy rakat zsákot, és összeszedjük amit bírunk. Bárki jöhet velünk, sőt általában járókelők is csatlakoznak, szóval nem csak a tisztaságra való igény van benne a legtöbb jóérzésű emberben, de a tettrekészség is. Reméljük előbb-utóbb a média ingerküszöbét is átlépi egy-egy ilyen akció, és akkor a jó példa gyorsabban terjedhet. Alakulhatna pl. graffiti-munkacsoport:-))

Jack_Bauer 2008.09.15. 12:53:34

Gyors, bár nem "eu-konform" megoldás: a rajtakapott illetők jobb kezét szilánkosra törni. Amíg gipszben van tuti nem firkál, de lehet, hogy utánna is meggondolja. Meg a "spanjai" is átértékelik a dolog lebukási kockázatait.
Egy év múlva már nem lenne a lemosott falakon új falfirka...

izlésrendőrség 2008.09.15. 12:54:20

kis csoportot kell letrehozni, lesben ällni, az elsö tegelöt elkapni, a homlokära tatovälni (csontig) a sajät teget, majd 5 kilos kalapäccsal a fujkälos kezere sozni 4x 5x (termeszetesen szilänkosra törni)..majd lefozozni amikor hüppög a törött kezfeje miatt, lefotozni, elengedni, semmit sem mondani neki

molnibalage 2008.09.15. 12:56:31

Minden taggelőnek eltörni a két kezét. Aztán töprenghet.

szuper titkos nikk · http://www.flickr.com/photos/haazee/ 2008.09.15. 13:00:28

Amíg a pesti pógár a szemetes mellé dobja a szemetét, az utcán gondolkodás nélkül hajítja el a csikket, szétszórja a parkban a szemetét... pont a graffiti a legnagyobb gond?

amfiteatrum 2008.09.15. 13:04:46

Esetleg még tetőtől talpig lefújni a saját festékével...
Tökön rúgni.
Talán ezután meggondolja.

Kopi3.14 2008.09.15. 13:06:27

Megoldas: firkalot elkapni, gatyajat le, es fejet, faxat a sajat spajevel osszefujni, aztan kizavarni a varosba. Esetleg kezet hatrahajlitva kellemes ujjzuzodasokat okozva neki. Megjobb a baseball uto, feltegla, ullo, poroly, vascso ujjpercekkel kozelebbi ismeretsegbe hozasa.

Agyrem, hogy bar Koln is dugig van grafittivel, de a hazakat, epuleteket altalaban kimelik, u-bahnallomasok, egyebkent is elhanyagolt kozepuletek a mocskosak a firkaktol.

amfiteatrum 2008.09.15. 13:06:32

szuper titkos
a graffiti okozza elgnagyobb kárt. De a szemetelőket is büntetni kéne. De ahhoz rendőr kéne. Az meg csak sebességmérésre van.

szuper titkos nikk · http://www.flickr.com/photos/haazee/ 2008.09.15. 13:08:54

amfiteatrum: valahol igazad van, de egy szeméttől mentes, összefirkált város még mindig élhetőbbnek tűnik, mint egy graffiti nélküli, ám teleszemetelt.

nickita 2008.09.15. 13:10:38

nektek meg a szemeteket tolnám ki, ha átmentek a piroson. vagy kasztrálnék mindenkit, aki munkaidőben céges neten ilyen baromságokat ír.
kedveskéim, az erőszak nem megoldás és az sem, ha ilyen baromságokat írtok.

mardel 2008.09.15. 13:18:42

multkor jottem haza este, es a boraros teren epp firkalta valami kis 14 eves hulyegyerek az aluljarot, gondoltam elbeszelgetek vele, ahogy kozeledtem befordult a sarkon, utanafordultam es ott alltak vagy 20an a haverjaival...ekkor gondolkodtam el komolyan azon hogy talan megsem most kene vele elbeszelgetnem...

az egesz lenyege hogy sajnos egyedul szinte kepteleneseg fellepni a graffitisek ellen...abban meg nem bizom hogy majd jon a sok rendes ember es segit...

dinoszaurusz 2008.09.15. 13:19:55

mi a szarért nem lehet ezeknek statáriálisan levágni a kezüket?

ha meg elfogy a kezük, akkor a f...at, hogy legalább ne szaporodjanak

csmiklos · http://hitel.smartmoney.hu 2008.09.15. 13:22:24

Feltalálták ám már a vegyszert, ami megvédené a falfelületeket a tagektől, mert nagyon egyszerűen tisztithatóak utána, bár igaz, ez pénzbe kerülne...

B terv: az EU-ban csak olyan festéksprayt lehetne forgalomba hozni, ami valami bonyolult vegyülettől feloldódna és letörölhetővé válna. És akkor nem lenne értelme firkálni, mert azonnal le tudnák törölni.

Autós állat 2008.09.15. 13:24:06

Amíg a főpolgármester szentül meg van győzödve, hogy a graffiti* is az önkifejezés egyik formája, ezzel burkoltan is buzdítva őket a firkálásra, addig ez egy szélmalomharc. Igaz, le a kalappal előttük, de itt szerintem akkor lesz érdemi változás, ha pl. magángépkocsikat is tagelnek majd. Mert ugye a villamos a közé, azaz senkié. :(

*tudom, hogy más a graffiti és más a falfirka, de itthon mindre a graffiti szót használjuk.

ligli 2008.09.15. 13:24:13

amfiteatrum
Az a baj hogy rendőr még sebességmérésre SINCS.
Nagy hírverést csapnak, ha évente kétszer egy napsütötte délutánra kiállnak "kampány"ellenőrizni. Mit csinálnak egyébként a seggnövesztésen kívül? Hát nem az lenne a természetes, hogy folyamatosan az utcán legyenek, hírérték nélkül? Talán nem ez a DOLGUK, a mi pénzünkből?

Dühöse Mber 2008.09.15. 13:24:34

Ide figyelj nickita!
Aki átmegy a piroson az kinek a vagyonában okoz kárt? Arról nem is szólva, ha elkapják, vagy balesetet okoz, keményen felel.
A munkaidődben meg nem mindegy hogy cigizel óránként 5 percet vagy nem cigizel és beírsz valamit? A munkahelyeken valamiért fizetnek és ha azt teljesíted, bőven belefér.

Amikor az ilyen szaros tagelők mint amilyen tán te is vagy az én tulajdomat rongálják és eközben lebuknak, hát hamar meg fogják tanulni hogy az erőszak nem megoldás, de hatékony elrettentő eszköz.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.09.15. 13:38:16

Mikor jöttök már végre rá, hogy Bojárék hazugok pojácák mind?
Mert itt már rég nem arról a 10-15 festékszórós köcsögről szól a történet, akik gányolnak, hanem a város arculatáról. Meg annak felelőseiről. Akik nem csinálnak semmi mást, csak felveszik a dellát (havonta félmisit), és kiadják a PR melókat a haverarcoknak majd SIKA KASZA LÉC - ENNYI AZ EGÉSZ!

VilMarci 2008.09.15. 13:39:20

szupertitkos: a szemetelést és a falfirkálást is elítélem. A különbség annyi, hogy az eldobott szemetet könnyebb összesöpörni, mint a firkákat lemosni.
Egyébként meg miért nem lehet a munkanélküli segély felételeként szabni, hogy hetene x órát várostakarítással kell tölteni? Persze, ha fizikailag képes rá, nem azokra gondoltam, akiknek se keze, se lába.

viktor134 2008.09.15. 13:46:21

tagelős köcsögnek le kell vágni a kezét.
még utána egyszer tud ilyesmit csinálni. :)

a graffiti az más.

DirkDiggler 2008.09.15. 14:09:57


A postírónak igaza van, a körút elképesztően rossz állapotban van. A tag-eket is el kéne tüntetni, de legalább ilyen fontos, hogy az üzletek portáljai normálisan nézzenek ki. Valahogy mindig egy dzsungel jut róla eszembe, ahol a napfényért való harcban egymás elől veszik el a teret. A legjobb amikor az udvarban lévő kis bolt is kifüggeszt valamit az utcára, hátha valaki betér majd.
Első körben önkormányzati engedélyhez kellene kötni minden átalakítást, reklám kihelyezést. Második körben megszüntetni a belső udvari boltokat, hiszen az tulajdonképpen úgyis lakóterület.

User1 2008.09.15. 14:23:01

Lehet, hogy Demszkyné is kampányt rendez otthon, ha évente egyszer takarít?

Ez "elméletileg" rendszeres munka lenne. Fizetjük az adót, a takarítócég leszedi többek között a graffitiket a házfalakról. Sokba kerül? Ne csak a fastékszórót vegyék el a graffitisektől, hanem vagy kártérítés, vagy üljék le.

Nagy István 2008.09.15. 14:24:51

a falfikák ellen nagyon határozottan és "könyörtelenül" kellene fellépni akár "vérdíjat" kitűzve, és megszégyenítve a garázdálkodókat. Amúgy egészen kis kör az aki szórakozik több százezer ember tulajdonával. Brahiból egymást "felül licitálva szórakoznak", jelölgetnek. Mindegyiknek "beazonosítható aláírása" van egyébként. Csak össze kellene gyűjteni. Németországban valami hasonló történt és a polgárok is részt vettek az akcióban.

A körúti boltok siralmasak persze köszönhetően a plázáknak és új befektetők hiányában adminisztratív módon kevésbé lehet eredményt elérni.

Ösztönözni és támogatni kellene azokat akik rendezik a környezetüket. Persze egyeztetve egy rendezési terv alapján. (gyanítom nincs ilyen)

Geos 2008.09.15. 14:25:36

Svajcban laktam egy ideig. Kerdeztem a helyiektol, hogy miert nincsa anyi falfirka. Mondtak, hogy probalkoztak az egyik kisvarosban par naig, aztan a helyiek kifigyeltek a vallalkozo szellemu ifjoncokat, jol megvertek, aztan elzavartak, azzal, hogy ha nem tanul belole akkor legkozelebb rosszabbul jar. Mellesleg Svajc San Marino utan a vilag legregebbi demokraciaja, kb 700 eve gyakoroljak a tobbsegi akarat szabalyait. Ott ez belefert. Nalunk nem.

trey82 2008.09.15. 14:26:07

nickita,


de, az erőszak egyértelműen megoldás.


pl. mi a túrónak tart minden ország rendőrséget, hadsereget, h? szerinted?

a te logikád alapján ezeket fel lehetne oszlatni mondván "az erőszak nem megoldás"...


amit a te kis buta fejedbe próbáltak berakni az valszeg az volt hogy "az erőszak HOSSZÚTÁVON nem megoldás"... ami Ok, ebben akár egyet is érthetünk, nevelés, iskola stbstb ezek is segíthetnek... de:


RÖVID TÁVRA ott van a rendőrség.

szvsz 2008.09.15. 14:34:32

Asszem a kezeltoros nagyonmegveros emberkek azok akik meg az oreg nenikre sem mernek raszolni, hogy lesszives a kutyusa kakijat felszedni...
Az viszont megoldas es eukonform is, ha az elkapott firkaszt teszik oda letakaritani egy utcanyi firkat, sulyos buntetest helyezve kilatasba ellenkezo esetben. Egy eletre meggondolna, hogy firkaljon-e meg, foleg ha a nappal (mindenki szeme lattara -micsoda ciki) letakaritott falakat a cimbik este osszebasszak jol...
Es akkor nem a civilek suvickolnanak, hanem a kis kotsog, onkoltsegen/szulei alkoholra forditando penzebol.

Gknight 2008.09.15. 14:35:10

Azt hiszem van egy elég egyszerű ötletem. Minden "TAG" egy aláirás alapvetően, nem?
Kell egy adatbázis fényképekkel ezekről, ha valakit elkapnak egy grafológus rá tudja bizonyitani hogy melyik "TAG" tartozik az elkövetőhöz. Mondjuk van 160 külöböző helyen. A büntetés: minden ilyen helynek az újrafestését/megtisztítását a tisztelt elkövetőnek, vagy gyámjának kell kifizetni. Ez egy irgalmatlan nagy összeg, de felajánlom hogy ha megnevezi a többi nyomorultat, akkor megoszlik a büntetés. Szerintem ha önként nem vallaná be, majd a szüleik hatnak rájuk.
Engem csak az zavar ezekben a "lázadókban", hogy sötétben következmények nélkül nagyon bátrak, de nem mernek kiállni a felelősségre vonásra készen és vállalni a következményeket....

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.09.15. 14:37:33

Szívem csücske az utolsó képen látható... igazából nem tudom, micsoda, de talán nyolc éve láttam először ezt a falat a körúton és minden alkalommal, amikor elhaladok előtte, eszembe jut, vajon mit fognak ezzel kezdeni. Vagy hogy kezdenek-e valamit vele egyáltalán. Egyáltalán azok, akiknek kezdeni kellene vele valamit, tudnak-e róla, és arról, hogy nekik kellene kezdeni vele valamit?
És mégis, emberi dolog, ha nincs kedv nekiállni rendbetenni valamit, amiről mindenki nagyon jól tudja, hogy másnapra megint úgy, de ha nem is úgy, majdnem úgy fog kinézni. Amíg nincsen egy jó szabályozás és egy ezt korrektül végrehajtó hatóság, ami elkapja a fújkálókat, felelősségre vonja őket nagy nyilvánosság előtt (fontos), addig nem lesz előrelépés.

szuper titkos nikk · http://www.flickr.com/photos/haazee/ 2008.09.15. 14:45:13

VilMarci: a munkanélküli segély (alias álláskeresési támogatás) csak annak adható, aki aktívan keres új munkahelyet. Ha emellett munkára is kényszeríted, akkor jó eséllyel nem lesz ideje épp azzal foglalkozni, amivel kéne: hogy munkát keressen.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.09.15. 14:56:15

KÖZMUNKÁBAN kellene takaríttatni.

Mert aki takarít azt aztkérdezné? Miért én sikáljam a más mocskát? És akkor szeretné majd elkapni...

Ha pedig a felület mondig tiszta, az igenis ROSSZ a vandálnak, metr az Ő NYOMÁT, végsősoron pedig személyiségének névjegyét lemosták onnan.

Minden firkált felület felhívás. Ide szabad, itt nem szólnak érte, le se sz...ják.

Írásom a témában:
kritika3.blog.hu/2008/06/11/madar_sem_a_feszkebe_1

I_Robot 2008.09.15. 15:02:08

Falfirka: lattunk erre mar jo megoldast, amikor a fal visszaspriccel... Kar, hogy mozifilmben, nem a valosagban.

Szemet: szelektiven gyujtjuk, ugyebar. Kontenerek mindenhol, egyre tobb. Hurra. Csak az a baj, hogy a lakossag igen rakapott: mifelenk sok a csaladi haz, mindenkinek sajat kukaja van, amiert bizony fizetni kell havonta, tehat nem mindegy, hogy mekkora kell, mennyit kell utana fizetni. Viszik is a szemetet szelektiven, halomba, csak sajnos a kontenerek melle, merthogy bele mar nem fer. Altalanos, hogy a papir es a muanyagpalack kontenere mellett kb. meg egy kontenerre valo anyag hever dobozokban, szatyrokban, ahogy sikerult odavinni. Ezt sem artana megszuntetni, es ezt raadasul meg konnyu is - es akkor hol vagyunk meg az emlitett szemetszedesi akciotol...

A rendor az 50-es, 60-as evekben vigan buntetett a szemet eldobasaert. Ma? probalja meg, eppen csak ki nem rohogik. Mi az, hogy latta? Nem bizonyitek, akkor sem, ha ketten lattak, mert elfogultak. Minimum videofelvetel kellene hozza, ami alapjan egyertelmuen beazonosithato az elkoveto szemelye. Mert ha nem, es ugy buntetnek, akkor rendorallam van, mint tudjuk, es serulnek a szemetelo szabadsagjogai...

Sir Nyű 2008.09.15. 15:19:36

Gknight, rossz hir, de nem a te otleted :-), de attol meg jo, sot, kivanatos volna. Kar, hogy azok kozott nincs erre akarat, akiknek ez dolguk volna, vagy legalabb raernenek. Viszont csmiklos B terve fodijas, a vegyszertol lebomlo festekkel!

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2008.09.15. 16:06:32

kedves kommentelők! elolvastátok a cikket? vagy az előzőt? kicsit úgy érzem eltévedtetek!

Az Ember, Aki Létra Akar Lenni 2008.09.15. 16:08:09

Valahol azt olvastam egyszer, hogy a korábban híresen tarkabarka new york-i metróból pontosan így tüntették el a graffitit - amint egy kocsit összefirkáltak, máris ki lett vonva a forgalomból, és azonnal lepucolválták-újrafestették. Így egy idő után megunták a firkálók, mondván, minek fessem össze, ha nem marad meg. Lehet, hogy egyszerűbb és olcsóbb, mint minden sarokra rendőrt állítani.

kulup 2008.09.15. 16:09:44

Te nem voltál mostanában Sarajevoban, sokkal rendezettebb és normálisabb ott minden.

Romanista 2008.09.15. 21:50:35

félelmetes. törjük el a kezét mindenkinek és akkor nem irunk ilyet.

firkaszkislany 2008.09.15. 23:09:00

variáció egyazon témára:

lmv.hu/falfirkaduh

thyles (törölt) 2008.10.16. 17:33:52

Amúgy lehet, h posztoltatok már az ügyben, ha igen, előre bocs, de ez egyszerűen fölháborító: szeretembudapestet.blog.hu/aovat/kirakatverseny.

Egy-két kivétellel a díjazottak is förtelmesek, városképileg mindenképpen (a kirakatrendezéshez nem értek). Nem hiszem el, h ez a mai pösti színvonal.
süti beállítások módosítása